Kultura2021-01-01
18

Dodatkowe odcinki „Osieckiej” 1, 2 i 6 stycznia w TVP1. Kurski: jeszcze więcej premierowego materiału

Magdalena Popławska w serialu „Osiecka”; fot. TVPMagdalena Popławska w serialu „Osiecka”; fot. TVP

Telewizja Polska na początku stycznia pokaże trzy dodatkowe odcinki nowego serialu „Osiecka”. Produkcję będzie można zobaczyć również 1, 2 i 6 stycznia o 20.15. - Z powodu pandemii COVID-19 wzrosła konsumpcja telewizji, dlatego chcemy zaoferować naszym widzom jeszcze więcej premierowego materiału - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.

„Osiecka” to liczący 13 odcinków historyczny serial, w którym przedstawiona zostanie biografia Agnieszki Osieckiej, a jej tłem będą artystyczne, obyczajowe oraz polityczne realia tamtych czasów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Telewizyjna Jedynka „Osiecką” pokazuje w zimowej ramówce na przełomie 2020 i 2021 roku. Produkcja zadebiutowała w piątek, 25 grudnia o godz. 20.15. Dzień i dwa dni później o tej samej porze widzowie mogli oglądać drugi i trzeci odcinek. Kolejne będzie można oglądać od 3 stycznia w niedziele o 20.15.

Dodatkowe odcinki 1, 2 i 6 stycznia

Kilka dni temu zapadła decyzja, że Jedynka pokaże dodatkowe odcinki „Osieckiej” w dniach 1, 2 i 6 stycznia 2021 roku. - Z powodu pandemii COVID-19 wzrosła konsumpcja telewizji, dlatego chcemy zaoferować naszym widzom jeszcze więcej premierowego contentu. Tak było w Święta i tak jest teraz. Uznaliśmy, że świetnym pomysłem w tej kwestii będzie wprowadzenie do ramówki dodatkowych odcinków „Osieckiej” 1, 2 i 6 stycznia o godz. 20.15. Oczywiście bez zmian naszą nową historyczną produkcję będziemy emitować w każdą niedzielę o 20.15, najbliższy odcinek w tym paśmie zostanie pokazany 3 stycznia - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Kurski zdradza nam, że drugim argumentem wprowadzenia dodatkowych emisji „Osieckiej” na początku stycznia jest fakt, że dzięki temu zabiegowi finał serialu odbędzie się w lutym - jeszcze przed rozpoczęciem wiosennej ramówki, która ma ruszyć na przełomie lutego i marca.

- Jestem zadowolony z oglądalności trzech pierwszych odcinków „Osieckiej”, które pokazaliśmy 25, 26 i 27 grudnia. Ubolewam jednak nad faktem, że Nielsen zaniżył widownię każdego odcinka o około milion widzów. W naszym badaniu pierwszy odcinek miał 3,4 mln widzów, drugi - 3,2 mln, a trzeci - 3,6 mln, podczas gdy Nielsen wykazał kolejno: 2,7 mln, 2,2 mln i 2,4 mln - dodaje prezes TVP.

Średnia widownia trzech pierwszych odcinków „Osieckiej” wyniosła 2,41 mln osób. Przełożyło się to na 15,86 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,74 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 11,09 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.

Przynajmniej przez 1 minutę poszczególne odcinki serialu oglądało średnio po 4,27 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,01 mln, a w 16-59 - 1,77 mln).

W rolach głównych w „Osieckiej” występują: Eliza Rycembel (młodsza Agnieszka Osiecka), Magdalena Popławska (starsza Agnieszka Osiecka), Piotr Żurawski (Daniel, mąż Agnieszki), Maria Pakulnis (Maria, matka Agnieszki), Jan Frycz (Wiktor, ojciec Agnieszki), Jędrzej Hycnar (Marek Hłasko), Mikołaj Roznerski (Wojciech Frykowski), Grzegorz Małecki (Jeremi Przybora), Mariusz Kiljan (Jerzy Wasowski), Aleksandra Pisula (Olga Lipińska), Aleksandra Konieczna (Hanna Bakuła), Karolina Piechota (Maryla Rodowicz), Barbara Garstka (Elżbieta Czyżewska), Paulina Walendziak (Krystyna Sienkiewicz i Wiktoria Gorodeckaja (Józefina, kochanka ojca Agnieszki.

Scenariusz serialu napisali Maciej Karpiński i Maciej Wojtyszko, przy współpracy z Henryką Królikowską i reżyserem Robertem Glińskim, na podstawie dostępnych biografii Agnieszki Osieckiej oraz poświęconych artystce materiałów archiwalnych. Pomysłodawczynią projektu, a także jego producentem realizującym, jest Joanna Ochnik.

Za zdjęcia odpowiada Adam Bajerski, za scenografię - Ryszard Meliwa, a za kostiumy - Ewa Gronowska.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,68 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas