Reklama2021-06-02
2

Osoby z autyzmem obsługiwane w sklepach Carrefour poza kolejnością

Sieć sklepów Carrefour Polska zwiększa liczbę sklepów z cichymi godzinami i wprowadza pierwszeństwo obsługi dla osób z autyzmem.

Carrefour Polska rozszerza listę sklepów z tzw. cichymi godzinami, podczas których osoby mierzące się ze spektrum autyzmu lub nadwrażliwością sensoryczną będą mogły zrobić zakupy w specjalnych warunkach. Firma podjęła także decyzję o wprowadzeniu dla tej grupy osób pierwszeństwa obsługi przy kasach.

Firma podaje, że wg szacunków w Polsce ponad 30 tysięcy osób ma autyzm lub boryka się z nadwrażliwością sensoryczną. Z myślą o nich firma rozszerza listę sklepów, w których codziennie rano, w godzinach od 9 do 10, obowiązywały będą specjalne warunki funkcjonowania. Na 60 minut przygaszone zostaną światła, wyłączona muzyka, przestaną być nadawane ogłoszenia i komunikaty głosowe, a także sieć zwolni tempo obsługi klientów przy kasach. Dodatkowo, firma zdecydowała o wprowadzeniu pierwszeństwa obsługi dla klientów z autyzmem.

Carrefour po raz pierwszy wprowadził ciche godziny w wybranych placówkach w Warszawie - było to w sierpniu 2019 roku. Sklepy, w których od teraz obowiązują ciche godziny zlokalizowane są w: Bydgoszczy, Chorzowie, Grudziądzu, Jaworznie, Katowicach, Krośnie, Opocznie, Opolu, Ostrowcu Świętokrzyskim, Pile, Poznaniu, Rawie Mazowieckiej, Sochaczewie, Swarzędzu, Szczecinie, Tomaszowie Mazowieckim, Toruniu, Warszawie, Zawadzie i Żyrardowie.

- Carrefour Polska od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Jako pierwsza sieć handlowa przystąpiliśmy także do ministerialnego programu Dostępność Plus, zainicjowanego w 2018 roku przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. - Zniesienie barier i swobodny dostęp do komfortowych zakupów dla wszystkich klientów jest naszym priorytetem. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie projektu „cichych godzin” na kolejne sklepy w różnych miastach i formatach. Dzięki temu zbierzemy niezbędne doświadczenia, aby udostępnić tą możliwość we wszystkich hiper- i supermarketach naszej sieci w Polsce – dodaje Kowalska.

Wprowadzenie cichych godzin to nie jedyne działania Carrefour Polska skierowane do  osób o szczególnych potrzebach. Firma oferuje w swoich sklepach także inne rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak m.in. usługę tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami czy system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących w Galerii Morena w Gdańsku. Firma proponuje również swoim klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także możliwość połączenia kart fizycznych z aplikacją „Mój Carrefour”, w której znajdą oni dodatkowe zniżki na zakupy.

Wśród sieci handlowych, które wprowadziły w swoich placówkach ciche godziny są: Aldi, Stokrotka, Auchan.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas