Prasa2016-10-11
1

„Pani” o połowę więcej z reklam, „Viva” i „Newsweek Polska” ze spadkami (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe magazynów po ośmiu miesiącach br. wzrosły rok do roku prawie o 14 proc. Zdecydowanie większą dynamikę niż cały rynek miały „Pani”, „Show” i „Claudia”. Mniej w skali roku na reklamach zarobiły „Newsweek Polska” i „Viva”.

W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe magazynów wyniosły blisko 2,5 mld zł, czyli 13,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej spośród czasopism zarobił w omawianym okresie miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - zwiększył przychody o 16,3 proc., do 160,7 mln zł. Drugą pozycję zachował dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) mimo że jego wpływy spadły rok do roku o 0,4 proc., do 113,6 mln zł.

Trzecie miejsce na reklamowym podium czasopism należało do „Tele Tygodnia” (Bauer) z wpływami z reklam w wysokości 105,8 mln zł (wzrost o 18,5 proc.). Średnia sprzedaż tego tygodnika w lipcu br. wynosiła 683 461 egz..

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/twoj-styl-na-czele-miesiecznikow-luksusowych-wysokie-obcasy-extra-awansowaly-na-miejsce-drugie ##

W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. - w porównaniu z tym samym okresem roku ub. - w największym stopniu wzrosły wpływy z reklam miesięcznika „Pani” (Bauer) - o 46,5 proc., do 61,9 mln zł.

O 23,6 proc. wzrosły z kolei wydatki na reklamę w „Show” (Bauer) - do 54 mln zł, a o 22,3 proc. - na reklamy w „Claudii” (Burda Media) - do 58 mln zł.

W „Przyjaciółce” reklamodawcy wydali 11,1 proc. więcej (56,3 mln zł), a w „Party” (Edipresse Polska) - 10,6 proc. więcej (73,4 mln zł).

Tygodnik „Wprost” (PMPG Polskie Media) zarobił w tym roku 77,3 mln zł, czyli o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Mniejsze wpływy niż rok wcześniej miał natomiast „Newsweek Polska” (RASP) - spadły one o 7,1 proc., do 64,3 mln zł.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/duzy-wzrost-sprzedazy-polityki-i-tygodnika-powszechnego-ostro-w-dol-wprost-i-do-rzeczy ##

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas