Telewizja2012-11-05
19

Październik 2012: Polsat wyprzedził TVP1, TVN liderem

W październiku br. wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49, sporo straciła TVP1. W obu grupach pozycję lidera utrzymała telewizja TVN.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, w październiku br. pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji - tak jak rok wcześniej - zajęła telewizja TVN. Jej udział spadł jednak o 0,88 pkt. proc. i wyniósł 15,88 proc.

Na drugą lokatę awansował Polsat, którego udział wyniósł 14,57 proc. po spadku o 0,83 pkt. proc. Z kolei z drugiego na trzecie miejsce spadła TVP1, której udział zmalał aż o 1,81 pkt. proc. i wyniósł 13,70 proc. - był to jednocześnie największy spadek wśród topowych kanałów.

Na czwartej pozycji uplasowała się publiczna Dwójka, której udział zmalał o 0,18 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł 12,51 proc.

Dalej w rankingu wyraźne wzrosty udziałów zanotowały stacje TVN7 (do góry o 0,74 pkt. proc.), TV Puls (o 0,59 pkt. proc.), TVP Seriale (o 0,30 pkt. proc.) oraz TVN Style (o 0,35 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymała się TVN
, której udział w październiku br. zmalał o 0,78 pkt. proc. do poziomu 17,09 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (16,83 proc. udziału, spadek o 0,64 pkt. proc.). Na trzecią pozycję z czwartej awansowała TVP2 (10,58 proc. udziału, pomimo spadku o 0,77 pkt. proc.). Z kolei z ostatniego miejsca podium na czwartą lokatę spadła TVP1 (10,27 proc., - 1,46 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach także na pozycji lidera utrzymała się TVN
z wynikiem na poziomie 18,96 proc., po spadku o 1,01 pkt. proc. Drugie miejsce należało do Polsatu (15,36 proc. udziału, spadek o 0,15 pkt. proc.). Z kolei na ostatnim miejscu podium uplasowała się TVP1 (9,33 proc., - 0,72 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W październiku br. w telewizji największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 15 października br. obejrzało aż 7,56 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się mecz piłki nożnej Polska-Anglia z widownią na poziomie 6,48 mln osób.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż dziesięć pozycji zajęły audycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat zajęły programy TVP2, trzy - TVN, zaś pozostałe dwie - Polsatu.

TOP 20 programów 4+

Zobacz tabelę


TOP 20 programów 16-49

Zobacz tabelę


 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas