Liderem sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach był we wrześniu br. “PC Format”. Największy wzrost zanotował “CD Action”, na przeciwnym biegunie znalazł się natomiast miesięcznik “PC World”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż liderem w segmencie był miesięcznik komputerowy „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), który we wrześniu br. zanotował rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 92 240 egz., czyli wyższe o 2,3 proc. niż w analogicznym okresie ub.r.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik o grach “CD Action” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem wynoszącym 90 989 egz., po wzroście o 8,7 proc. Tytuł ten zyskał najwięcej w rankingu.
Trzecią pozycję zajął jedyny w zestawieniu dwutygodnik - “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem wzrosło o 2,1 proc. do 49 466 egz.
Największy spadek w zestawieniu zanotował natomiast miesięcznik “PC World” (IDG). Jego wynik zmalał o 24,3 proc. do 35 301 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z września br. do danych z sierpnia widać, że spadek odnotował tylko “Komputer Świat”, którego rozpowszechnianie płatne razem zmalało o 16,2 proc. Największym wzrostem w zestawieniu (o 16,5 proc.) pochwalić się może natomiast “PC Format”.
* - „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.