Reklama 2021-11-10
3

Bank Pekao z NBP przekonują do patriotyzmu gospodarczego w kampanii "Warto być Polakiem"

Bank Pekao wspólnie z Narodowym Bankiem Polskim prowadzą kampanię pod hasłem „Warto być Polakiem" wspierającą patriotyzm gospodarczy. Kontekstem akcji emisja banknotu kolekcjonerskiego i złotej monety kolekcjonerskiej z wizerunkiem śp. prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

Hasło kampanii jest zaczerpnięte z historycznego przemówienia tragicznie zmarłego Lecha Kaczyńskiego, wygłoszonego podczas obchodów Święta Niepodległości w 2009 r.

- Zmarły Prezydent był wielkim propagatorem idei patriotyzmu gospodarczego. Podkreślał, że nieskrępowany żadnymi regułami rynek nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy. Siła gospodarki bierze się z ludzkiej pracy. To ona prowadzi do dobrobytu i powiększania narodowego majątku - komentuje wicepremier Jacek Sasin i minister Aktywów Państwowych, w przeszłości współpracownik Lecha Kaczyńskiego.

Kampania Pekao i NBP to wspólna inicjatywa obu instytucji wpisująca się w listopadowe obchody Święta Niepodległości. Wzór banknotu kolekcjonerskiego z wizerunkiem prezydenta Lecha Kaczyńskiego prezes Narodowego Banku Polskiego, prof. Adam Glapiński podpisał 10 kwietnia 2021 r., w rocznicę katastrofy smoleńskiej. Do obiegu wszedł 9 listopada.

Banknot z Lecha Kaczyńskiego będzie miał nakład do 80 tys. Oprócz wizerunku prezydenta na rewersie znalazł się budynek Muzeum Powstania Warszawskiego oraz dźwigi gdańskiej stoczni.

Patriotyzm gospodarczy na bilbordach

Wielkoformatowe bilbordy promujące patriotyzm gospodarczy będą eksponowane przez cały listopad w centrach kilkunastu polskich miast. Będzie można zobaczyć je w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Opolu, Toruniu, Białymstoku, Gorzowie Wielkopolskim, Lublinie, Olsztynie, Rzeszowie, Zielonej Górze, Legnicy i Jeleniej Górze.

– Angażujemy się merytorycznie i finansowo na rzecz różnego rodzaju kongresów gospodarczych. Dzieła sztuki wybitnych twórców z kolekcji naszego banku są wypożyczane na wystawy krajowe i zagraniczne, promując dziedzictwo kulturowe Polski. Promowanie patriotyzmu gospodarczego jest więc elementem naszego biznesowego DNA. Cieszę się zatem, że razem z NBP przyczynimy się do popularyzacji tej postawy - mówi wiceprezes zarządu Pekao Paweł Strączyński, jeden z pomysłodawców kampanii.

Autor: jd

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas