Reklama2021-12-08
1

Pepsi w butelkach w 100% z recyklingu

Od teraz butelki napoju Pepsi produkowane będą z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu (tzw. rPET). Zmianę wspiera kampania reklamowa.

W listopadzie 2021 roku do produkcji w polskich zakładach firmy trafiły butelki w całości wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia. "Zmiana ta czyni Pepsi pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych w Polsce, której wszystkie butelki będą produkowane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu"- podano w komunikacie marki.

W ten sposób firma przyczynia się do realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego, w której surowce mogą być wykorzystywane wielokrotnie.

Czym jest plastik rPET?

Butelki rPET powstają ze zużytych opakowań plastikowych, które z żółtych pojemników trafiają do selektywnej zbiórki i zostają przetworzone na nowe opakowania. Dzięki temu skutecznie zapewnia się takiej butelce kolejny cykl życia, a jednocześnie obniża poziom emisji gazów cieplarnianych (GHG).

PepsiCo szacuje, że wprowadzenie butelek w 100% wykonanych z rPET obniży emisję GHG w Europie nawet o 40 proc. w przeliczeniu na jedną butelkę.

– Marka Pepsi angażuje się w inicjatywy prośrodowiskowe. Stajemy się pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych w Polsce, która wprowadza butelki wykonane w 100% z rPET w ramach całego portfolio. Zależy nam na zbudowaniu świadomości wśród konsumentów, jak ważne są podejmowane przez nich kroki na rzecz redukcji odpadów oraz ochrony środowiska. Jednym z nich może być wybór produktów w opakowaniach pochodzących z ponownego przetworzenia, ponieważ w ten sposób ograniczamy ilość surowców pierwotnych, a jednocześnie przyczyniamy się do ograniczania poziomu emisji gazów cieplarnianych – powiedział Kamil Andrzejewski, starszy kierownik marki Pepsi.

Zmiana wsparta kampanią

Nowe opakowania 100% rPET dla napoju Pepsi promowane będą w ramach silnej kampanii marketingowej pod hasłem "Nic nie smakuje lepiej niż butelka wykonana w 100% z recyklingu". W ten sposób marka będzie zwracać uwagę konsumentów na możliwość wyboru napoju w opakowaniach pochodzących w 100% z materiału przetworzonego rPET.

Reklama stworzona przez Blur Films, w reżyserii Marca Corominasa, pokazywana będzie w telewizji, mediach cyfrowych i sieciach społecznościowych. Kampanii towarzyszyć będą materiały wizualne dostępne w punktach sprzedaży.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas