Reklama2015-04-15
0

PepsiCo zastępuje Coca-Colę jako sponsor NBA

Koncern Coca-Cola po 28 latach kończy współpracę i przestaje być sponsorem ligi koszykarskiej NBA. Jego miejsce od nowego sezonu zajmie największy konkurent - PepsiCo.

Szczegółów umowy pomiędzy PepsiCo a NBA nie ujawniono. Wiadomo, że kontrakt podpisano na pięć lat, a współpraca obejmuje rynki Ameryki Północnej i Chin. Na jego mocy PepsiCo będzie oficjalnym partnerem koszykarskich lig w Ameryce Północnej: NBA, WNBA, NBA D-League oraz programu USA Basketball. Kontrakt NBA z Coca-Colą wygasa z końcem sezonu 2014-2015.

Głównym napojem promowanym w NBA, a także w żeńskiej WNBA ma być Mountain Dew. Promowane też będą inne napoje koncernu: Aquafina i Brisk oraz przekąski Doritos oraz Ruffles.

PepsiCo jest już oficjalnym sponsorem futbolu amerykańskiego National Football League (NFL) oraz baseballa (Major League Baseball) a także hokeja na lodzie National Hockey League(NHL).

Podpisanie przez ten koncern kontraktu sponsorskiego z NBA jest częścią strategii marketingowej PepsiCo. Opiera się ona na promocji marki poprzez zawodowy sport. Firma chce też dotrzeć do młodych konsumentów właśnie przez marketing sportowy.

Coca-Cola podkreśliła, że nie wycofuje się całkowicie ze sponsorowania sportu. Teraz będzie się skupiać na indywidualnym sponsoringu sportowców i klubów.

Autor:bg

Więcej informacji:NBA, Coca-Cola, Pepsi, Mountain Dew, PepsiCo

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas