Reklama2020-05-28
0

PHD i Mediacom najlepiej zarabiającymi domami mediowymi w pierwszym kwartale 2020

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

PHD (Omnicom) zajmuje pierwsze miejsce w nowym rankingu COMvergence, opisującym kondycję agencji i grup mediowych. W pierwszej piątce znalazły się aż trzy agencje z GroupM - MediaCom, Wavemaker i Mindshare.

Ranking "New Business Barometer Q1 2020" otwiera dom mediowy PHD z wynikiem 440 mln dol. na plusie, co wynika głównie z wygranej budżetu Diageo o wartości 300 mln dol.

MediaCom (+395 mln dol.) zajmuje drugie miejsce, głównie dzięki pozyskaniu globalnego budżetu Hasbro, a także kilku znaczącym nowym klientom z Chinach. Trzecią pozycję zajmuje Wavemaker (+338 mln dol.), któremu udało się obronić budżet mediowy Daimlera w Chinach i DoorDash w USA. Pierwszą piątkę uzupełniają Mindshare (+212 mln dol.) i Zenith z Publicis Groupe (+119 mln dol.). Poza piątką znalazł się Starcom z wynikiem +116 mln dolarów.

W rankingu holdingów reklamowych miejsce pierwsze należy do GroupM z rezultatem +962 mln dol. Podium uzupełniają Omnicom (+474 mln dol.) oraz Publicis Groupe (+213 mln dol.). Poza podium znalazły się Havas Media Group (31 mln dolarów na minusie) i Denstu Aegis Network (100 mln dolarów na minusie).

Jak szacuje COMvergence, w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku na 45 rynkach doszło do 440 przesunięć lub ograniczeń budżetów mediowych. Łączna wartość budżetów na media wyniosła łącznie 2,9 mld dolarów (połowa wolumenu zanotowanego w pierwszym kwartale 2019 r. wartość 5,9 mld dol.).

W raporcie COMvergence zliczane są wygrane, stracone oraz utrzymane budżety mediowe.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas