Internet2012-10-24
5

Piano Media: wydawcy są zadowoleni ze współpracy, powstanie agregat treści

Wydawcy, których witryny uczestniczą w projekcie Piano Media, są zadowoleni, że ruch na ich stronach nie spadł. Dlatego do projektu dołączane są kolejne serwisy. Piano pracuje też nad stroną z wszystkimi treściami dostępnymi za paywallem i wersjami mobilnymi witryn.

Od września 42 strony internetowe siedmiu polskich wydawców (Agory, Mediów Regionalnych, Polskapresse, Ringier Axel Springer, Muratora, Edytora i Polskiego Radia) rozpoczęły korzystanie z platformy Piano Media umożliwiającej pobieranie opłat za wybrane treści.

Jak podało Piano Media w komunikacie, wydawcy deklarują, że po zamknięciu stron za paywallem ruch na nich się nie zmniejszył.

- Zleciliśmy wykonanie badania sprawdzającego wpływ systemu Piano na nasz ruch internetowy i liczbę odsłon - okazało się, że Piano nie ma negatywnego wpływu - mówi Agnieszka Starewicz-Jaworska, dyrektor ds. contentu w Muratorze, który umieścił za paywallem dwa serwisy poradnikowe Muratordom.pl i Poradnikzdrowie.pl, a także witrynę „Super Expressu”.

- W rzeczywistości, badany ruch w niektórych przypadkach nawet się powiększył. Na przykład w serwisie Muratordom.pl zauważyliśmy, że dodawanie nowych artykułów Premium poprawia nasze statystyki. Wyniki badania dowodzą, że nie odsuwamy się od naszych użytkowników, a wręcz przyciągamy nowych, dla których płacenie za dostęp do treści nie stanowi żadnej przeszkody - dodaje Starewicz-Jaworska.

Agora zdecydowała nawet, że zwiększy liczbę treści zamkniętych za paywallem - w Piano znalazła się strona z treściami z „Piątku Ekstra” - nowej części magazynowej piątkowego wydania „Gazety Wyborczej”.

- Jesteśmy usatysfakcjonowani pierwszymi efektami wprowadzenia części naszych treści do Piano - mówi Michał Gwiazdowski, kierownik ds. mediów cyfrowych w „Gazecie Wyborczej”.

Jednak nie wszyscy wydawcy entuzjastycznie wypowiadali się dotąd na temat funkcjonowania Piano Media. Na konferencji w połowie września br. o niezadowoleniu z systemu mówili przedstawiciele Grupy Polskapresse, która za paywallem zamknęła część kontentu z witryn swoich dzienników regionalnych. - Nie rozwija się zgodnie z oczekiwaniami. Nie ma wielu chętnych do płacenia, ale pamiętajmy, że dopiero wystartował - mówiła wtedy Dorota Stanek, prezes Polskapresse.

Piano podało, że najwięcej prenumerat kupowanych jest w godzinach 8-10 rano, około południa w godzinach 12-13 oraz wieczorami między godzinami 20 a 22. Co więcej, prawie 30 proc. osób, które kupiły dostęp do usługi Piano, zrobiło to ze stron nie zamkniętych.

Z badań przeprowadzonych przez Piano wśród użytkowników którzy chcieli przeczytać zamknięte artykuły, a mimo to nie wykupili dostępu, okazało się, że 44 proc. nie jest przeciwnych płaceniu za treści w internecie, co stanowi wyższy odsetek niż w analogicznych badaniach przeprowadzonych na Słowacji (40 proc.) i w Słowenii (38 proc.). Wśród tych 44 proc. respondentów, 19 proc. uznało, że cena jest zbyt wysoka, 18 proc. nie rozumiało produktu, a 7 proc. nie ma zaufania do płatności realizowanych przez internet.

Spółka przyspieszyła prace nad wprowadzeniem jednolitej witryny agregującej wszystkie treści różnych wydawców objęte paywallem, co zdaniem Piano powinno poprawić zrozumienie produktu i jego promocję.

- Płatne treści w internecie to element dynamicznego i szybko zmieniającego się rynku. W niedalekiej przyszłości chcemy sprawić, aby treści płatne były łatwiejsze do odnalezienia, sortowania i personalizowania, a także dostarczyć je na każdej możliwej platformie, w postaci wersji mobilnej oraz dedykowanej aplikacji - zapowiada prezes Piano Media Tomáš Bella.

Piano Media zawarło ostatnio także partnerstwo z kolejnym dostępnym w Polsce systemem - YetiPay, dzięki czemu 200 tys. osób korzystających z tej usługi będzie mogło przy jej pomocy zakupić prenumeraty Piano.

Autor:pp

Więcej informacji:Piano Media, Tomáš Bella

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas