Telewizja 2017-12-27
37

Piąty sezon „Sondy 2” w wiosennej ramówce TVP1. „Ogromny potencjał tego programu”

dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVP dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVP

Telewizja Polska zdecydowała o realizacji piątego sezonu popularnonaukowego programu „Sonda 2”. Nowe odcinki audycji Tomasza Rożka na antenie TVP1 będzie można oglądać od początku lutego 2018 roku. - Nowy sezon nie będzie oznaczał rewolucyjnych zmian formatu programu - mówi Witrtualnemedia.pl Tomasz Rożek, gospodarz audycji.

Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2017 roku po raz pierwszy pokazywany jest w TVP1. Wcześniej popularnonaukową audycję Tomasza Rożka oglądać można było na antenie siostrzanej Dwójki, jednak Telewizja Polska postanowiła cykl przenieść do Jedynki. - Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1.

Aktualnie TVP1 wyemitowała 9 z zaplanowanych 14 odcinków misyjnego cyklu. Program nie był jednak emitowany regularnie co tydzień, a w najbliższych tygodniach z powodu transmisji PŚ w skokach narciarskich „Sonda 2” znowu ma przerwy w emisji. Pozostałe odcinki czwartej edycji audycji TVP1 pokaże w drugiej połowie grudnia i w styczniu.

Na początku lutego 2018 roku, czyli tuż po zakończeniu emisji czwartej edycji „Sondy 2” telewizyjna Jedynka zacznie pokazywać odcinki piątej odsłony popularnonaukowego cyklu. Będzie ona liczyć przynajmniej 10 odcinków.

- Cieszę się, że TVP1 zdecydowała się na kontynuowanie formatu „Sonda 2”. Wierzę w ogromny potencjał tego programu, a tę wiarę umacnia analiza oglądalności. - mówi portalowi Witrtualnemedia.pl Tomasz Rożek, gospodarz audycji. - Nowy sezon nie będzie oznaczał rewolucyjnych zmian formatu programu. Będziemy się starali, by małymi kroczkami, przez ewolucję, poprawiać to co poprawy wymaga. Przez profil „Sondy 2” na Facebooku mamy ścisły kontakt z naszymi widzami. Wsłuchując się w to co do nas piszą staramy się zmieniać ten program tak, by z jednej strony zachował wysoką wartość merytoryczną, a z drugiej by był jak najlepiej odbierany przez naszych odbiorców - komentuje nam prowadzący.

Przypomnijmy, że średnia widownia pokazanych dotychczas dziewięciu premierowych odcinków czwartej edycji audycji (emitowanych w niedziele około godz. 16.30, w okresie od 3 września do 12 listopada br.) wyniosła 500 tys. osób, co przełożyło się na 4,50 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 2,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,09 proc. w grupie 16-59.

- Przez cały wrzesień „Sonda 2” ukazywała się zgodnie z harmonogramem, i w ciągu tego miesiąca wraz z każdym kolejnym odcinkiem zyskała łącznie 100 tys. widzów (pierwsza emisja w tym miesiącu miała około 460 tys. osób, a ostatnia - około 560 tys. oglądających). Na początku października z ramówki stacji wypadły dwie premiery cyklu z rzędu, przez co oglądalność programu po przerwie spadła do około 430 tys. osób., by w kolejnych tygodniach znów się odbudowywać - tym razem do 620 tys. widzów odcinka z 29 października - komentował te wyniki nam Tomasz Rożek.

Pokazany po kilkutygodniowej przerwie 10 odcinek serii miał 1,3 mln widzów (jego SHR% wyniósł 10,2 proc.). Był on jednak pokazany tuż po konkursie PŚ w skokach, który śledziło 3,68 mln osób.

„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Sonda 2, TVP1

KOMENTARZE (37) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas