Reklama2014-06-16
1

Pierwsze polskie nominacje w Cannes Lions m.in. dla Cheil i Ogilvy & Mather

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Ogłoszono pierwsze nominacje na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Osiemm szans na wyróżnienie mają jak na razie agencje z Polski - w tym cztery Cheil Polska, a dwie Ogilvy & Mather.

Trzy nominacje - w kategoriach Direct, Media i PR - agencja Cheil Polska otrzymała za kampanię „Bardzo dobre maniery” przygotowaną dla Polskiego Czerwonego Krzyża. W akcji chodziło o zachęcanie klientów restauracji, żeby po skończeniu posiłku układali sztućce na talerzu w znak krzyża, co ma być znakiem dla obsługi lokalu, żeby do rachunku doliczyła 5 zł, które zostaną przekazane na pomoc dzieciom niejadającym codziennie ciepłych posiłków (zobacz szczegółowy opis kampanii).

Cheil Polska wspólnie z niemieckim oddziałem sieci Cheil przygotowała też projekt „Tata, zwolnij” dla Samsunga nominowany w kategorii PR. Jest to aplikacja z audiobookami dla dzieci, która odtwarza nagranie tym szybciej, im szybciej jedzie kierowany przez rodzica samochód. Ma to zwrócić uwagę, jak niebezpieczna jest zbyt szybka jazda.

Dwie nominacje w kategorii PR przyznano kampanii „Język polski jest ą ę” zrealizowanej przez agencję Ogilvy & Mather na zlecenie Polskiej Akademii Nauk. W ramach akcji żeby zwrócić uwagę na to, jak ważne jest stosowanie polskich znaków diakrytycznych we wszystkich tekstach, usunięto je m.in. z niektórych tekstów prasowych, internetowych i piosenek puszczanych w radiu (przeczytaj więcej na ten temat).

Na shortliście kategorii Promo & Activation znalazła się akcja „Moje El Clasico - alternatywny komentarz” przygotowana przez Havas Worldwide Warsaw dla platformy telewizyjnej nc+. Chodziło o to, żeby widzowie meczu piłkarskiego Real Madryt - FC Barcelona mogli dostosować transmisję do swoich potrzeb, m.in. wybierając jedną z trzech wersji komentarza: oprócz standardowego, neutralnego - probarceloński lub promadrycki (obejrzyj, jak przebiegała ta akcja).

Z kolei w kategorii PR nominowano też ubiegłoroczną edycję kampanii „Najmilsze miasto w Polsce” zrealizowanej przez dom mediowy Starcom i agencję Alert Media dla czekolady Milka. Głównym elementem akcji jest konkurs głosowanie na najbardziej sympatyczną miejscowość w kraju, obecnie trwa jej druga edycja (zobacz więcej).

Do tegorocznego festiwalu Cannes Lions zgłoszono rekordowe 37,4 tys. prac z 97 krajów, w tym 135 z Polski (więcej na ten temat). Festiwal potrwa do soboty, a pierwsze nagrody zostaną wręczone we wtorek.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas