Prasa2013-07-05
7

Pierwszy numer “Sieci Historii” sprzedał się w 55 tys. egz.

Sprzedaż pierwszego numer miesięcznika “Sieci Historii” (Fratria) wyniosła 55 tys. egz. - wynika z danych własnych wydawcy. Oznacza to, że już na starcie magazyn ten mógł zająć pozycję lidera wśród miesięczników historycznych.

- Ten wynik potwierdza diagnozę wydawcy, że czytelnicy tygodnika “Sieci” potrzebowali dobrego miesięcznika budowanego przez zespół ekspertów i pasjonatów - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Przybek, prezes Fratrii. “Sieci Historii” zadebiutowało na rynku 16 maja br. w nakładzie 95 tys. egz. i w cenie 4,90 zł. Redaktorem naczelnym tytułu jest prof. Jan Żaryn.

Kolejne wydanie pisma trafiło na rynek 20 czerwca br. w tej samej cenie. Przybek podkreśla, że wstępne dane ze sprzedaży drugiego numeru potwierdzają, że może być ona jeszcze wyższa - Jesteśmy w trakcie przygotowywania trzeciego numeru - tym razem poświęconego m.in. bitwie pod Grunwaldem. Będziemy, jako patron prasowy, obecni podczas inscenizacji bitwy 13 lipca - mówi Przybek.

Z danych ZKDP wynika, że w I kwartale br. największą średnią sprzedaż ogółem wśród miesięczników historycznych miało “Uważam Rze Historia” (Gremi Media), które rozchodziło się w liczbie 37 581 egz. Tuż za nim znalazł się “Focus Historia” (G+J Polska; 36 304 egz. - więcej na ten temat). Oba te tytuły są jednak droższe od “Sieci Historii” - “URze Historia” ma cenę na poziomie 6,90 zł, a “Focus Historia” - 7,99 zł.

Od marca br. na rynku jest jeszcze miesięcznik “Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), ale nie został on zgłoszony do ZKDP i wydawca nie ma na razie takich planów (dowiedz się więcej). W I kwartale br. raportowany do ZKDP nie był też magazyn “Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), ukazujący się jako miesięcznik też od marca br. (wcześniej był dwumiesięcznikiem - zobacz szczegóły).

 

Autor:pp

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas