Telewizja2020-03-25
7

Sieci kablowe piszą list do premiera z zapewnieniem, że "nie dopuszczą do wykluczenia cyfrowego"

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej i Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL napisała list do premiera Mateusza Morawieckiego. Zapewnia w nim, że operatorzy telewizyjni, kablowi, nadawcy telewizji lokalnych nie dopuszczą do "wykluczenia cyfrowego" Polaków, którzy od dwóch tygodni w wielu przypadkach pracują i uczą się w domu.

Epidemia koronawirusa utrudnia funkcjonowanie wielu branż, część biznesów musiała się w ogóle zamknąć, część pracowników przeszła natomiast na tryb pracy zdalnej.

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej i Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL, która jako organizacja branżowa skupia operatorów telekomunikacyjnych, operatorów telewizji kablowych i nadawców telewizji lokalnych zdecydowała się napisać list do premiera Mateusza Morawieckiego.

W treści listu do którego dotarł portal Wirtualnemedia.pl możemy przeczytać, że organizacje te deklarują „wysiłek ich firm i organizacji”. - Zwłaszcza w tym trudnym okresie, jest nakierowany na zapewnienie ciągłości dostarczania sygnału wszystkim naszym abonentom i stworzenie maksymalnie sprzyjających warunków do wykonywania pracy zdalnej w domu oraz opieki nad dziećmi i młodzieżą poprzez zapewnienie im oferty edukacyjnej i możliwości zdalnego nauczania - podkreśla w liście prezes PIKE Jerzy Straszewski oraz Włodzimierz Zieliński, szef Fundacji PIKSEL.

Zapewniają też, że „jako operatorzy kablowi ich sieci są pewnym i bezpiecznym środkiem komunikacji oraz dostępu do edukacji, wiedzy, informacji i stanowią ważny element systemu bezpieczeństwa państwa na czas kryzysu epidemicznego”. - Codziennie nasi operatorzy obsługują tysiące abonentów, dlatego wprowadzono specjalne procedury kontaktu oraz wspomagania ich we wszelkich problemach w miejscu zamieszkania, bez wychodzenia z domu. PIKE i Fundacja PIKSEL są w całodobowym kontakcie z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, pracując w ramach Rady Metodologicznej przy jej Przewodniczącym, jak również z Urzędem Komunikacji Elektronicznej oraz innymi urzędami i organami państwa w sprawie niezakłóconego dostępu naszych abonentów do sieci internetowych, telewizyjnych i telefonicznych. Jednocześnie zapewniamy, iż call center (Biura Obsługi Abonentów) nastawione są na wszelką pomoc i ułatwienia abonentom tak, ażeby nikt nie został wykluczony cyfrowo - zaznaczono w piśmie do premiera.

Szefowie organizacji zapewniają również, że ich telewizje lokalne „realizują misję publiczną poprzez podawanie bieżących informacji istotnych dla społeczności lokalnych”. - Szczególnym obszarem działalności jest współpraca ze szkolnictwem w zakresie edukacji dzieci i młodzieży oraz zapewnienia im oferty w czasie wolnym. W tych dniach w porozumieniu z nadawcami telewizyjnymi udostępniamy w kanałach otwartych większość programów informacyjnych, a dziennikarze telewizji lokalnych codziennie obsługują lokalne społeczności zapewniając dostęp informacji w miejscach zamieszkania - napisano.

Jak wynika z naszych informacji, jedną z osób z inicjatywy której miał powstać list do prezesa Rady Ministrów był Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - W czasie epidemii rola operatorów telewizji kablowej urasta do rangi strategicznej dla Państwa. Dostarczają oni do domów nie tylko sygnał telewizyjny, ale przede wszystkim internet, jedyny kontakt z światem zewnętrznym. Bardzo mnie cieszy deklaracja operatorów, że dołożą wszelkich starań by nikt nie został wykluczony cyfrowo. Oznacza to bezpieczeństwo, nie tylko techniczne, ale również ekonomiczne. W tej nadzwyczajnej sytuacji nie musimy obawiać się, że z powodu problemów z płatnościami zostaniemy "odcięci od świata". Oświadczenie operatorów świadczy o społecznej odpowiedzialności tego sektora gospodarki - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Nadawcy telewizyjni w związku z epidemią koronawirusa w znacznej mierze zmienili swoje ramówki. Postawili przede wszystkim na więcej serwisów informacyjnych i poradnikowych. Część programów została zawieszona, przesunięto także zdjęcia do filmów i seriali. Redakcje pracują zdalnie lub w trybie rotacyjnym, nie zaprasza się gości do studia, a prowadzi rozmowy online

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Autor:Nikola Bochyńska

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas