W maju br. wzrosła sprzedaż sześciu miesięczników luksusowych i shoppingowych dla pań, zaś siedem tytułów zanotowały spadki. W ujęciu miesięcznym ponad 50-proc. spadek dotknął „Glamour”.
Rozpowszechnianie płatne razem “Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) w maju br. wyniosło 226 592 egz. i było wyższe o 9,1 proc. niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 181 717 egz. znalazł się shoppingowy “Avanti” (Agora SA), który w porównaniu do maja 2009 roku zanotował wzrost wynoszący 6,5 proc.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Joy” (Marquard Media Polska), który rozszedł się w nakładzie 144 710 egz., czyli niższym o 16,8 proc. niż rok wcześniej.
Największy spadek dotknął pismo “Uroda” (Edipresse Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. zmalał względem maja ub.r. o 26 proc. do 68 336 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia widać, że największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem zanotował ostatni w zestawieniu miesięcznik “Sukces” (Wydawnictwo Przekrój) - wyniósł on 14,5 proc.
Najwięcej, aż 53,8 proc. stracił natomiast magazyn “Glamour” (G+J Polska). Do jego kwietniowego wydania dołączono bowiem specjalną kartę rabatową, która upoważniała do zniżek w sklepach biorących udział w akcji Narodowy Dzień „Glamour” i wsparto go kampanią, zaś majowy numer ukazał się bez żadnego dodatku i nie miał kampanii.
Zobacz tabelę