Prasa2014-11-03
2

Pisma poradnikowe w czołówce miesięczników, „Dobre Rady” na czele sprzedaży (top 103)

W lipcu 2014 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników należała do „Dobrych Rad”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Ranking 103 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Dobrych Rad” (Grupa Burda) w lipcu 2014 roku wyniosła 325 709 egz. W porównaniu do lipca 2013 roku zmniejszyła się ona o 6,80 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Z czwartego na drugie miejsce awansował magazyn „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 304 854 egz., po wzroście o 3,70 proc.

Ostatnią pozycję na podium zajął kulinarny magazyn „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmalał o 13,04 proc. do 272 691 egz.

Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zwiększył się o 8,54 proc. do 259 884 egz. W lipcu 2014 roku tytuł ten był ósmy.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka miesięcznik „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był szósty. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 258 886 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik spadł o 9,53 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 203 300 egz., po spadku o 5,57 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla pań.
Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.

Zobacz tabelę

W zestawieniu ujęto miesięczniki o nie ściśle branżowym charakterze.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas