W lipcu 2014 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników należała do „Dobrych Rad”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Ranking 103 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Dobrych Rad” (Grupa Burda) w lipcu 2014 roku wyniosła 325 709 egz. W porównaniu do lipca 2013 roku zmniejszyła się ona o 6,80 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z czwartego na drugie miejsce awansował magazyn „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 304 854 egz., po wzroście o 3,70 proc.
Ostatnią pozycję na podium zajął kulinarny magazyn „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmalał o 13,04 proc. do 272 691 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zwiększył się o 8,54 proc. do 259 884 egz. W lipcu 2014 roku tytuł ten był ósmy.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka miesięcznik „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był szósty. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 258 886 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik spadł o 9,53 proc.
Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 203 300 egz., po spadku o 5,57 proc.
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla pań.
Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.
W zestawieniu ujęto miesięczniki o nie ściśle branżowym charakterze.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.