Grupa Żywiec promuje markę piwa Żywiec loterią konsumencką pod hasłem „Ustaw sobie Ż”, którą wspiera kampanią reklamową. Działania dla marketera realizują agencje Just, 2012 Agency, VML Poland, Roots PR, MediaVest i G3 Group.
„Ustaw sobie Ż” to nowa aktywacja konsumencka marki, która wykorzystuje mechanizm loterii promocyjnej, ale w nowatorski sposób. Aby wziąć w niej udział, trzeba kupić dowolne piwo Żywiec i sprawdzić czy pod kapslem butelki lub zawleczką puszki znajduje się kod, który umożliwia rejestracje na stronie www.zywiec.com.pl i wejście do aplikacji promocyjnej. Zadanie polega na ustawieniu piw Żywiec w siedmiu polach, w dowolnej, wybranej przez siebie kolejności. Co tydzień, spośród zgłoszonych ustawień, losowane jest jedno. 300 tys. zł wygrywa osoba, której ustawienie będzie identyczne z wylosowanym.
Promocja trwa do 23 sierpnia. Losowania odbywać się będą co tydzień przez 10 tygodni. Na zakończenie akcji odbędzie się dodatkowe losowanie, w którym spośród wszystkich zgłoszonych kodów, wylosowanych zostanie 100 nagród po 3,3 tys. zł każda. W promocji bierze udział zarówno klasyczny lager Żywca, jak i jego wersja bezalkoholowa oraz warianty Białe, Porter, APA i Saison.
Akcję szeroko wspierać będzie kampania w telewizji, obejmująca stacje ogólnopolskie i kanały tematyczne, w internecie i na Facebooku, a także opakowania i materiały promocyjne w punktach sprzedaży.
Autorem pomysłu aktywacji marki Żywiec jest agencja Just. Kampanię telewizyjną stworzyła agencja 2012 Agency. Za działania w internecie odpowiada agencja VML Poland, działania PR – Roots PR. Media zaplanował i zakupił MediaVest. Za realizację loterii odpowiada agencja G3 Group.