Reklama 2022-08-08
6

Play wydał 25 proc. więcej na reklamy. Liderem Plus, Orange ze spadkiem o 13 proc.

Magdalena Cielecka i Damian Kret w spocie Play Magdalena Cielecka i Damian Kret w spocie Play

W pierwszej połowie br. spośród sieci telekomunikacyjnych tylko spółka P4, operator Play, nie ograniczyła wydatków na reklamę. Telekomy obniżyły nakłady reklamowe w telewizji oraz w magazynach na rzecz kin i outdooru - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do czerwca br. sieci komórkowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 583,2 mln zł, co oznacza, że zredukowały wydatki w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku o 1,8 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i VAT, Kantar).

Liderem wydatków wśród telekomów jest Polkomtel (operator m.in. sieci Plus), który przeznaczył na reklamę 185,9 mln zł, czyli 5,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Pozycję wicelidera reklamowego zajmuje spółka P4, operator sieci Play, która na reklamę w mediach wydała 151,9 mln zł. I jako jedyna ze ścisłej czołówki zwiększyła wydatki reklamowe rok do roku - o 24,9 proc. Pod koniec maja ruszyła kampania wspólnej oferty Play i przejętego przez firmę w kwietniu UPC Polska, przedstawiciele fioletowego telekomu podkreślali, że to jego największa akcja marketingowa od minimum 10 lat.

Podium zamyka T-Mobile Polska z wydatkami w wysokości 126,3 mln zł, mniejszymi o 5,1 proc. niż przed rokiem.

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Orange Polska z wydatkami w wysokości 104,5 mln zł (spadek o 13,3 proc.) i Virgin Mobile Polska z nakładami na reklamę w kwocie 14,6 mln zł (mniej o 8,7 proc.).

Telekomy wychodzą z telewizji do kina i na billboardy

Sieci komórkowe wciąż najwięcej inwestują w reklamę telewizyjną – w I połowie br. zainwestowały w nią 415,3 mln zł. Było to jednak 10 proc. mniej niż w tym samym okresie 2021 roku.

Telekomy znacząco ograniczyły również budżety na reklamę w magazynach – rok do roku zmniejszyły je o 87,6 proc., z 2,2 mln zł do 268,8 tys. zł.

Więcej na reklamach sieci komórkowych zarobiły w omawianym okresie: stacje radiowe (wzrost o 0,4 proc., do 83,1 mln zł), gazety (wzrost o 7,7 proc., do 3,5 mln zł), reklama zewnętrzna (wzrost o 53,3 proc., do 66,4 mln zł) oraz kina. W tym ostatnim przypadku wzrost jest ponad dwudziestokrotny -  nakłady na reklamę kinową wzrosły z 578 tys. zł w I połowie ub.r. do 13,7 mln zł w I połowie br.

Autor: Beata Goczał

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas