Internet2018-08-14
12

Player.pl przyciąga na dłużej niż VoD.tvp.pl i Ipla.tv, mocno w górę WP Pilot i Netflix

Serwisem VoD z największym zasięgiem w polskim internecie jest niezmiennie VoD.pl wyprzedzający sekcję Premium Cda.pl. W lipcu użytkownicy najdłużej korzystali przeciętnie z Playera, który wyprzedza pod tym względem VoD.tvp.pl i Ipla.tv. W skali roku bardzo duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły WP Pilot i Netflix.

W lipcu br. z VoD.pl (należącego do Grupy Onet-RAS Polska) skorzystało 3,57 mln realnych użytkowników, czyli 13,26 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 15,21 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 33 minuty i 13 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Ponad 3 mln użytkowników miał jeszcze dział Premium serwisu Cda.pl - przy 3,12 mln odwiedzających zanotował 21,26 mln odsłon oraz 11 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania przez internautę.

Kolejne miejsca zajęły witryny VoD Telewizji Polskiej i Grupy TVN. Pierwsza miała 2,02 mln użytkowników, 20,62 mln odsłon oraz 2 godziny, 58 minut i 8 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. Natomiast Player.pl odwiedziło 2 mln użytkowników, którzy wykonali 17,8 mln odsłon oraz korzystali ze strony przeciętnie przez 3 godziny, 23 minuty i 33 sekundy. Z kolei należący do Cyfrowego Polsatu serwis Ipla.tv zanotował 1,23 mln użytkowników, 9,57 mln odsłon oraz 2 godziny, 10 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronach VoD nadawców telewizyjnych zdecydowana większość treści (m.in. programy i seriale wyemitowane już w tv) są dostępne za darmo. Można też wykupić płatne pakiety obejmujące m.in. streaming stacji telewizyjnych, także tych premium. Na Playerze nową ofertę (m.in. ze stacjami Canal+) wprowadzono jesienią ub.r., a w Ipli - na początku br.

Netflix wygrywa z Showmax

Z dwóch w pełni odpłatnych platform VoD zdecydowanie popularniejszy jest Netflix. W minionym miesiącu odwiedziło go 1,67 mln internautów, którzy wykonali 19,77 mln odsłon i spędzili w serwisie średnio 8 minut i 15 sekund. Natomiast Showmax miał 1,2 mln użytkowników, 16,75 mln odsłon oraz 14 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Oba serwisy nie podają, ilu mają w Polsce płacących użytkowników. Darmowy dostęp do Showmaxa od ponad roku jest dostępny dla klientów Play podpisujących nowe umowy, natomiast z początkiem sierpnia pojawił się w ofercie sieci kablowa Vectra.

Z kolei notowany na giełdzie Netflix w drugim kwartale br. zanotował ponad 3,9 mld dolarów wpływów i 384 mln dolarów zysku netto. Platforma ma globalnie ponad 130 mln płacących użytkowników.

NCplusgo.pl miał w zeszłym miesiącu 1,02 mln użytkowników i 8,18 mln odsłon, a HBOgo.pl - 691,2 tys. użytkowników i 7 mln odsłon. Z pierwszej platformy mogą korzystać abonenci nc+, których wg stanu na koniec czerwca br. jest 2,12 mln. Natomiast dostęp do HBOgo.pl od kwietnia mogą wykupić wszyscy internauci, także ci bez umowy telewizyjnej na stacje HBO.

Serwis WP Pilot (należący do Wirtualnej Polski), w którym można oglądać ponad 70 stacji telewizyjnych (większość w odpłatnych pakietach), odwiedziło 1,67 mln użytkowników, wykonując 4,95 mln odsłon oraz spędzając w nim średnio po godzinę, 24 minuty i 35 sekund. Od niedawna dostęp do witryny oferuje swoim klientom Energa Obrót.

Na komputerach VoD.pl zanotowało prawie 3 mln użytkowników, 11,85 mln odsłon oraz 35 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast sekcja Premium na Cda.pl przy 2,34 mln użytkowników miała 15,39 mln odsłon oraz 13 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na Player.pl przeciętny internauta spędził 4 godziny, 18 minut i 23 sekundy, na VoD.tvp.pl - 3 godziny, 7 minut i 13 sekund, na Ipla.tv - 2 godziny, 43 minuty i 16 sekund, a na WP Pilot - godzinę, 41 minut i 43 sekundy.

Z kolei w internecie mobilnym Vod.pl odwiedziło 1,04 mln internautów, którzy wykonali 3,36 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 11 minut i 33 sekundy. Dział Premium na Cda.pl miał 984,5 tys. użytkowników i 5,87 mln odsłon, a VoD.tvp.pl - 792,4 tys. użytkowników i 6,99 mln odsłon.

Z tego ostatniego serwisu użytkownik korzystał przeciętnie przez godzinę, 46 minut i 20 sekund. Na Ipla.tv średni czas korzystania wyniósł 34 minuty i 36 sekund, a na WP Pilot - 20 minut i 16 sekund.

VoD.pl w skali roku zanotował niewielkie spadki zasięgu (o 0,36 pkt proc., czyli 2,6 proc.) i liczby odsłon (o 200,4 tys., a więc 1,3 proc.). Natomiast średni czas korzystania ze strony wydłużył się o 5,4 proc.

Sekcja Premium na Cda.pl zyskała w skali roku 2,72 pkt proc. zasięgu i 9,86 mln odsłon (to aż 30,7 i 86,4 proc. w górę), za to przeciętny czas spędzony na stronie zmalał z prawie godziny do nieco ponad 11 minut (81,2 proc. w dół). Podobnie w przypadku VoD.tvp.pl: zasięg wzrósł o 2,28 pkt proc. (czyli 43,5 proc.), a liczba odsłon - o 2,58 mln (14,3 proc.), a średni czas korzystania spadł o prawie 46 minut (20,5 proc. w dół).

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

Player.pl przy niewielkim spadku zasięgu (o 0,05 pkt proc.) stracił 8,91 mln odsłon i 59 minut przeciętnego czasu korzystania (to 33,4 i 22,5 proc. w dół). Natomiast Ipla.tv osiągnęła wzrosty zasięgu (o 0,35 pkt proc., czyli 8,3 proc.) i liczby odsłon (o 1,37 mln, 16,8 proc.).

Rosną WP Pilot i Netflix

Zdecydowanie najwięcej zyskały WP Pilot i Netflix. Pierwszy serwis osiągnął ponad czterokrotny wzrost zasięgu (z 1,47 do 6,22 proc.) i ponad dwukrotny liczby odsłon (z 2,33 do 4,95 mln), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 51,3 proc. Natomiast Netflix zyskał 3,06 pkt proc. zasięgu i 3,94 mln odsłon (to 96,8 i 24,9 proc. w górę), notując spadek średniego czasu korzystania o 56,5 proc.

Showmax miał identyczny zasięg jak rok wcześniej. Liczba odsłon serwisu wzrosła o 6,65 mln (czyli 66 proc.), a przeciętny czas spędzany w nim - o 7 minut (89,4 proc. w górę).

NCplusgo.pl zanotowało spadki o 0,73 pkt proc. zasięgu i 9,89 mln odsłon (to odpowiednio 16,2 i 54,7 proc. w dół), natomiast HBOgo.pl zyskało 0,88 pkt proc. zasięgu i 4,23 mln odsłon (52,1 i 157,8 proc. w górę).

Wśród aplikacji VoD zdecydowanie najpopularniejsze są Player i mobilna Ipla. W minionym miesiącu pierwsza zanotowała 632,3 tys. użytkowników, którzy wykonali w niej 32,51 mln odsłon i spędzili średnio po 2 godziny, 36 minut i 28 sekund. Natomiast druga miała 486,6 tys. użytkowników, 8,78 mln odsłon oraz 2 godziny, 21 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Podobny średni czas korzystania - 2 godziny, 22 minuty i 4 sekundy - zanotowała aplikacja TVP VoD.

Aplikacja Netflixa ze 178 tys. użytkowników zdecydowanie wyprzedziła desktopową Iplę (115,4 tys.) i aplikację Showmaxa (110,5 tys.).

W skali roku wzrosty zasięgu zanotowały wszystkie aplikacje oprócz desktopowej Ipli, która straciła 0,68 pkt proc. (to 61,3 proc. w dół).

Zasięg aplikacji Netflixa wzrósł ponad trzykrotnie (z 0,21 do 0,66 proc.), a Showmaxa - ponad dwukrotnie (z 0,17 do 0,41 proc.).

  

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

Autor:tw

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas