Internet2016-08-24
25

Plejada.pl na czele serwisów plotkarskich, Pudelek.pl przyciąga najbardziej, mocno w górę Kozaczek.pl i Plotek.pl (TOP 10)

Wśród serwisów plotkarskich najwięcej użytkowników mają Plejada.pl, Pudelek.pl i Plotek.pl. W tym drugim internauci wykonują zdecydowanie najwięcej odsłon i spędzają najwięcej czasu. W skali roku największe wzrosty zasięgów osiągnęły Kozaczek.pl, Plotek.pl i Eska.pl/hotplota.

W lipcu br. serwis Plejada.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 3,51 mln internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), którzy wykonali w nim 92,16 mln odsłon i spędzili 1,08 mln godzin, co na każdego daje średnio 21,2 odsłony i 0,33 godziny, a więc ok. 20 minut czasu korzystania - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Plejada.pl miała o 257,3 tys. odwiedzających więcej niż Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) i o 364,9 tys. niż Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl).

Z tych serwisów zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania zanotował Pudelek.pl. Internauci wykonali w nim 180,27 mln odsłon (prawie dwa razy więcej niż na Plejada.pl) i spędzili łącznie 6,83 mln godzin (to ponad pięć razy wyższy wynik niż w przypadku Plejada.pl). Przeciętny użytkownik Pudelka wykonał w nim 35,8 odsłon i korzystał przez 1,43 godziny.

Na czwartym miejscu znalazł się drugi serwis plotkarski Grupy Wirtualna Polska - Gwiazdy.wp.pl (uruchomiony w czerwcu ub.r. w efekcie przekształcenia Nocoty.pl) z 2,87 mln użytkowników i 63,77 mln odsłon. Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) miał nieco mniej odwiedzających (2,43 mln) i znacznie mniej odsłon (48,87 mln) niż Gwiazdy.wp.pl, za to osiągnął dłuższy czas korzystania (907,1 tys. godzin).

Oczko niżej uplasowało się Party.pl (Grupa Edipresse), działające w nowej wersji od września ub.r. po połączeniu Afterparty.pl i Fleszstyle.pl. Serwis miał znacznie więcej użytkowników niż znajdujący się poniżej Kozaczek.pl (Grupa Marquard Media) - 2,07 mln wobec 1,3 mln, ale mniej odsłon (15,16 mln wobec 19,96 mln) i krótszy czas korzystania (159,8 tys. godzin wobec 242,9 tys.) od konkurenta.

Zestawienie zamykają Pudelek.tv (Grupa Wirtualna Polska), Jastrzabpost.pl i dział Hotplota serwisu Eska.pl (Grupa ZPR Media).

Zobacz tabelę

W skali roku zasięg Plejada.pl urósł o 17 proc. (z 11,9 proc. do 13,92 proc.), Pudele.pl - o 19,7 proc. (z 10,78 proc. do 12,9 proc.), a Plotek.pl - aż o 65,1 proc. (z 7,56 do 12,48 proc.).

Jeszcze wyższy wzrost procentowy zasięgu zanotował Kozaczek.pl - o 106 proc. (z 2,51 proc. do 5,17 proc.), zasięg działu Hotplota na Eska.pl zwiększył się o 52,9 proc. (z 2,06 proc. do 3,15 proc.). Duży wzrost osiągnął też Jastrzabpost.pl, który w lipcu ub.r. zanotował zbyt małą odwiedzalność, by została ona określona w badaniu.

Z kolei zasięg Gwiazdy.wp.pl zmalał w ciągu roku o 14,9 proc. (z 13,39 proc. do 11,4 proc.), a Pudelek.tv - o 19,2 proc. (z 5,58 proc. do 4,51 proc.).

Zobacz tabelę

W samym internecie stacjonarnym Plejada.pl ma większą przewagę zasięgową nad największymi konkurentami - w zeszłym miesiącu zanotowała 2,8 mln użytkowników, o 526,3 tys. więcej niż Gwiazdy.wpl.pl i o 664,3 tys. więcej niż Pudelek.pl. Plotek.pl na komputerach miał 1,83 mln odwiedzających, co stanowi 58,3 proc. wszystkich użytkowników serwisu. Na Plejada.pl ten wskaźnik wyniósł 79,9 proc., na Gwiazdy.wpl.pl - 79,3 proc., na Pudelek.pl - 65,8 proc., a na Pomponik.pl - 81,8 proc.

Z kolei Pudelek.pl w internecie stacjonarnym wyprzedzał konkurentów mniej wyraźnie niż ogółem pod względem liczby odsłon (miał ich 76,6 mln, wobec 59,47 mln na Plejada.pl i 44,14 mln na Gwiazdy.wp.pl) oraz czasu korzystania (zanotował 3,07 mln godzin, ponad trzy razy więcej niż Plejada.pl).

Zobacz tabelę

Na smartfonach i tabletach liderem pod względem zasięgu był w lipcu Plotek.pl, który z 1,7 mln użytkowników wyprzedził Pudelek.pl (1,54 mln), Party.pl (1,26 mln) i Plejada.pl (1,22 mln).

Mobilną wersję Plotek.pl odwiedziło 53,9 proc. wszystkich użytkowników tego serwisu, mobilną wersję Pudelek.pl - 47,4 proc., a mobilną wersję Party.pl - aż 60,9 proc. Na Plejada.pl ten wskaźnik wyniósł tylko 34,9 proc., na Gwiazdy.wp.pl - 34,6 proc., a na Pomponik.pl - 29,6 proc.

W badaniu Gemius/PBI uwzględniana jest jedynie odwiedzalność mobilnych stron przeglądarkowych, aplikacje mobilne mają być objęte pomiarem od października br.

Party.pl w internecie mobilnym zanotowało ponad dwa razy więcej odsłon niż w stacjonarnym (10,23 mln wobec 4,93 mln), Kozaczek.pl - o 65 proc. więcej (12,4 mln wobec 7,56 mln), a Pudelek.pl i Pudelek.tv - po 35 proc. więcej (odpowiednio: 103,67 mln wobec 76,6 mln i 2,83 mln wobec 2,1 mln). Natomiast Gwiazdy.wpl.pl i Pomponik.pl miały na smartfonach i tabletach ponad dwa razy mniej odsłon niż na komputerach (19,63 mln wobec 44,14 mln i 14,97 mln wobec 33,9 mln), a Plejada.pl - prawie dwa razy mniej (32,69 mln wobec 59,47 mln).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas