W pierwszym półroczu br. EBIDTA grupy kapitałowej PMPG Polskie Media wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. o 31 proc., zysk netto był wyższy o 15 proc., a przychody ze sprzedaży - większe o 4 proc. Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” zapowiada podwojenie zysku w ciągu dwóch lat.
EBITDA grupy PMPG Polskie Media za I półrocze br. wyniosła 3, 794 mln zł i była wyższa w porównaniu do tego samego okresu ub.r. o 31 proc. Skonsolidowany zysk brutto wzrósł o 26 proc., do 3, 53 mln zł, a zysk netto był wyższy o 15 proc. (2,625 mln zł). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 26,76 mln zł, czyli 4 proc. więcej w skali roku. Jak podaje spółka, wzrost rentowności to wynik przede wszystkim optymalizacji kosztów sprzedaży. Zysk na akcje wyniósł 0,25 zł.
Zobacz tabelę- Po bardzo dobrym pierwszym kwartale, w drugim utrzymaliśmy przychody na stabilnym poziomie. Wzrost rok do roku o 4 proc. to pozytywny trend, który ma szansę się utrzymać. Biorąc pod uwagę, że nasza działalność charakteryzuje się sezonowością i największe projekty realizowane są w czwartym kwartale, takie wyniki dają podstawy do optymizmu - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media. - Prognozowaliśmy w oparciu o konserwatywne założenia i obecne wyniki pokazują, że ta prognoza jest bezpieczna. Nowe projekty mogą być wsparciem dla wyników w czwartym kwartale, a tak naprawdę efekty obecnych działań widoczne będą dopiero w budżecie 2017 roku - dodaje.
Prasa | „Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii w I półroczu 2016. „Wprost” z największym spadkiem |
Lisiecki podtrzymuje, że jeśli rynek będzie się rozwijał tak jak do tej pory, to biorąc pod uwagę aktywa posiadane obecnie w Polsce w perspektywie dwóch lat spółka jest w stanie skokowo zwiększyć poziom generowanych organicznie przychodów. Realne wydaje się być nawet ich podwojenie. Dodaje, że PMPG szuka także potencjalnych akwizycji, jest zainteresowana przejęciami na polskim rynku mediowym, zwłaszcza w obszarze tzw. nowych mediów. Prowadzi w tej sprawie wstępne rozmowy.
Obecnie głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik „Wprost”. Pierwsze miesiące roku zostały przeznaczone na przygotowanie zmian w samym tygodniku - od maja „Wprost” ukazuje się w nowym layoucie, nowy wygląd i funkcjonalności zyskał również uruchomiony w kwietniu serwis Wprost.pl. Z końcem sierpnia wydawca zdecydował o zmianie kierownictwa redakcji tygodnika „Wprost” i powierzył pełnienie obowiązków redaktora naczelnego Jackowi Pochłopieniowi.
Jak podaje spółka, tygodniki „Do Rzeczy” i „Wprost” zanotowały w I półroczu wyższe niż w ubiegłych latach przychody reklamowe. W ostatnim kwartale tego roku uruchomiona zostanie nowa wersja serwisu internetowego dorzeczy.pl.
W okresie styczeń - czerwiec br. kurs akcji PMPG na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie został potrojony i ustabilizował się na poziomie ok. 4,50 zł. W najbliższym czasie spółka ma podjąć decyzję w sprawie ewentualnego skupu akcji własnych.