Internet2014-01-29
23

Po krytyce w blogosferze Agora zamyka erotyczne Demotywatory

Shutterstock.comShutterstock.com

Należący do Agory serwis Gifgirls.pl z erotycznymi zdjęciami kobiet we wtorek po południu zniknął z sieci, zaraz po tym jak skrytykowali go niektórzy blogerzy.

Gifgirls.pl został uruchomiony w październiku ub.r. i działał na zasadzie znanej z Demotywatorów: użytkownicy dodają multimedia, a te najlepiej oceniane trafiają na stronę główną. Przy czym w serwisie - zgodnie z jego nazwą - zamieszczane były ruchome zdjęcia (w formacie GIF) pokazujące skąpo ubrane kobiety, nieraz w śmiesznych pozach. Te nagie można było oglądać po potwierdzeniu swojej pełnoletniości. Serwis ma też fanpage facebookowy z hasłem „Z łóżka byś nie wyrzucił - Gifgirls.pl”.

Przy czym witryna i jej fanpage zyskały jak dotąd niewielką popularność. Strona w listopadzie ub.r. zanotowała zaledwie 67 tys. odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - jego nowszych wyników jeszcze nie ma), natomiast fanpage miał we wtorek 174 użytkowników.


We wtorek w południe o Gifgirls.pl poinformowało kilku dziennikarzy i blogerów. Jako pierwszy zauważył go Tomasz Grynkiewicz, redaktor naczelny BizTok.pl (Grupa o2). - Nowy serwis Grupy o2! A nie, czekaj - zaanonsował kpiąco link do serwisu. - Michnik płakał, jak wrzucał na serwer - ironizował Artur Kurasiński, bloger i przedsiębiorca internetowy. Blogerka Spidersweb.pl Ewa Lalik zarzuciła witrynie, że skrajnie zaniża standardy (nawet te obowiązujące na stronach typu Demotywatory i Kwejk) oraz jest niezgodna z wartościami korporacyjnymi deklarowanymi przez Agorę. - Dobrze świadczy to, że Agora chce wkraczać na nowe płaszczyzny tego, co się sprzedaje. Źle, bo idzie w masówę - cycki, tyłki, agregtory gifów - stwierdziła.

Po tym jak ukazały się te komentarze, Gifgirls.pl szybko zniknął z sieci - użytkownicy próbujący wejść na stronę są przekierowywani na Glo.pl, inny serwis Agory ze śmiesznymi grafikami GIF, ale o nieerotycznym charakterze. Biuro prasowe firmy nie odpowiedziało na razie na nasze pytania dotyczące tej sytuacji.

W listopadzie ub.r. wszystkie serwisy należącej do Agory Grupy Gazeta.pl zanotowały 12,76 mln użytkowników i 893,6 mln odsłon, a te z kategorii Kultura i rozrywka miały poniżej 2 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:tw

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas