Reklama2014-04-18
9

Po przejęciu przez PZU marka Link4 pozostanie na rynku

Andrzej Klesyk, prezes PZU (fot. newseria)Andrzej Klesyk, prezes PZU (fot. newseria)

Powszechny Zakład Ubezpieczeń ogłosił zakup polskiej spółki Link4 oraz trzech ubezpieczycieli działających na Litwie, Łotwie i Estonii. „Na pewno marka i biznes Link4 zostaną utrzymane” - zapewnia Andrzej Klesyk, prezes PZU.

W Polsce PZU kupił od brytyjskiej grupy Royal & Sun Alliance Insurance spółkę Link4, płacąc za nią 90 mln euro.

Za ponad 99 proc. udziałów w litewskiej spółce Draudimas PZU zapłacił 180 mln euro, a na Łotwie nasz największy ubezpieczyciel kupił AAS Balta (ponad 99 proc. kapitału) za 48 mln euro. Natomiast w Estonii za 30 mln euro PZU przejął oddział duńskiej firmy ubezpieczeniowej Codan Forsikring. Sprzedającym również była grupa Royal & Sun Alliance Insurance.

Transakcje dojdą do skutku po wydaniu odpowiednich zgód przez KNF, UOKiK i Komisję Europejską. W przypadku Link4 PZU ma spłacić jej zadłużenie, a sfinalizowanie umowy jest planowane do 15 stycznia 2015 roku.

Andrzej Klesyk, prezes PZU, zapowiedział na Twitterze, że marka Link4 po przeprowadzeniu fuzji nie zniknie z rynku.

 

Link4 w ostatnim czasie prowadziło intensywną kampanię reklamową z udziałem uczestników polskich programów talent-show (zobacz szczegóły). Z kolei PZU od dwóch tygodni reklamuje jako „rewolucję” swoją nową ofertę OC (więcej na ten temat).

Autor:łb

Więcej informacji:PZU, Link4, Andrzej Klesyk

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas