Internet2023-11-11
3

InPost znów podniesie ceny dla Allegro

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Pod koniec listopada InPost wprowadzi kolejną podwyżkę cen w ramach umowy z Allegro. Poprzednio podniósł stawki na początku listopada ub.r.

- Podwyżka nastąpi pod koniec listopada - zapowiedział prezes InPostu Rafał Brzoska na czwartkowej telekonferencji dla analityków. Dodał, że rozmowy na ten temat pomiędzy InPostem a Allegro trwają jeszcze i są prowadzone w „przyjacielskiej” atmosferze.

Chodzi o kwoty, które w ramach umowy za dostarczanie zakupów użytkowników płaci InPostowi Allegro. Firmy współpracują w tym zakresie od wielu lat, obecną 7-letnią umowę zawarto jesienią 2020 roku.

InPost realizuje przesyłki z Allegro do Paczkomatów i przez kurierów, także dla użytkowników Allegro Smart! Jak już informowaliśmy, na początku listopada wprowadził kolejną opcję - dostawy do swoich PaczkoPunktów.

Poprzednia podwyżka w ramach umowy, o 12 proc., została wprowadzona przez InPost na początku listopada ub.r. Rafał Brzoska wyjaśnił wówczas, że umowa zakłada „indeksację cen co roku, w tym samym czasie, czyli na początku listopada, w oparciu o dwa wskaźniki: inflacyjny oraz wzrostu kosztów wynagrodzeń”.

- Przypomnę, że przez dwa lata, również jako element tego 7-letniego kontraktu, Allegro, mimo że cała reszta rynku miała wzrost cen, unikało tej podwyżki - zaznaczył. InPost podniósł też ceny dla swoich bezpośrednich klientów (za dostawy kurierskie i do Paczkomatów): dwa razy wiosną ub.r. oraz w marcu br.

W trzecim kwartale br. grupa InPost zwiększyła przychody rok do roku o 22 proc. do 2,067 mld zł, a jej skorygowany zysk EBITDA wzrósł z 1,37 do 1,89 mld zł. Na koniec września firma miała 32 934 Paczkomatów, z czego 22 227 w Polsce.

Droższy Allegro Smart!, sprzedawcy płacą więcej

Allegro część podwyżek wprowadzanych przez operatorów logistycznych przenosi na sprzedawców i kupujących. W listopadzie roczny wariant Allegro Smart! podrożał z 49 do 59,90 zł, a Allegro Smart Student! - z 39 do 49,90 zł, równocześnie podniesiono minimalną wartość jednorazowych zakupów od jednego sprzedawcy, przy których działa ta usługa. Natomiast w połowie października opłata za miesięczny Allegro Smart! wzrosła o 4 zł do 14,99 zł. Równocześnie Allegro podniosło stawki dla sprzedawców za dostawy zakupów poza Allegro Smart! oraz do Paczkomatów w ramach Smarta!

Grupa Allegro, do której oprócz Allegro należą m.in. eBilet, Ceneo i przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO, w drugim kwartale br. przy wzroście przychodów o 8,5 proc. do 2,4 mld zł poprawiła rentowność netto z 63,5 mln zł straty do 119 mln zł zysku.

Na platformach grupy Allegro w zeszłym kwartale zakupy zrobiło 18,5 mln użytkowników, o 36,6 proc. więcej niż przed rokiem. W Polsce liczba aktywnych kupujących zwiększyła się z 13,6 do 14,3 mln, do tego doszło 4,3 mln za granicą. Łączna wartość sprzedanych produktów sięgnęła 14,23 mld zł (10,3 proc. w górę rok do roku), a w przeliczeniu na kupującego - 3,03 tys. zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas