Prasa2014-12-08
1

Polacy najchętniej kupują miesięczniki poradnikowe (TOP 98 pism)

W sierpniu 2014 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników należała do „Dobrych Rad”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Ranking 98 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Dobrych Rad” (Grupa Burda) w sierpniu 2014 roku wyniosła 382 285 egz. W porównaniu do sierpnia 2013 roku zmniejszyła się ona o 2,64 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z piątego na drugie miejsce awansował miesięcznik „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik uplasował się na poziomie 348 260 egz., po wzroście o 4,46 proc. - największym w zestawieniu.

Ostatnią pozycję na podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był siódmy. Wynik sprzedażowy tego miesięcznika zwiększył się o 4,39 proc. do 325 315 egz.

Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 20,24 proc. do 309 965 egz. W sierpniu 2014 roku tytuł ten był drugi.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka specjalne wydanie kulinarnego magazynu „Przyślij Przepis” (Grupa Burda), który rok wcześniej był ósmy. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 291 549 egz. W stosunku do poprzedniego roku jego wynik spadł o 0,85 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - awansował z miejsca dziesiątego na dziewiąte. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 210 183 egz., po wzroście o 2,56 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla pań. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.

W zestawieniu ujęto miesięczniki o niebranżowym charakterze.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas