Prasa2022-02-09
11

„Polityka” ma prawie 23 tys. cyfrowych subskrybentów

„Polityka” (Polityka) we wrześniu ub.r. odnotowała 22,9 tys. sprzedaży cyfrowego wydania. Niedawno wydawnictwo wprowadziło do oferty wspólny pakiet subskrypcji swoich tytułów i połączyło serwisy internetowe magazynów popularnonaukowych.

Rok temu tygodnik „Polityka” mógł się pochwalić ponad 20 tys. sprzedanych cyfrowych prenumerat. Do września liczba ta zwiększyła się do 22,9 tys.

- Na rynku posługujemy się wynikami oficjalnie deklarowanymi do PBC (dawniej ZKDP) - mówi Joanna Chmielecka, dyrektorka Pionu Cyfrowego wydawnictwa. Najświeższe dostępne dane zostały opublikowane w listopadzie 2021 roku, a obejmują wrzesień. - Zadeklarowaliśmy wtedy 22,9 tys. sprzedaży cyfrowej „Polityki”. Przytłaczającą większość tej sprzedaży stanowią subskrypcje: przez portal Polityka.pl oraz przez aplikacje mobilne „Polityki” na iOS i Android – dodaje.

- Do deklaracji zgłaszamy tylko subskrypcje opłacone samodzielnie, zatem te 22,9 tys. stanowi całkiem trafną odpowiedź na pytanie o liczbę płacących subskrybentów „Polityki”, według stanu na jesień 2021 - zaznacza Chmielecka.

Niedawno wydawnictwo wprowadziło Pakiet Uniwersum - dostęp do wszystkich treści „Polityki”, tygodnika „Forum”, dodatków specjalnych, miesięczników popularnonaukowych i archiwum. Jego koszt to 39,99 zł miesięcznie.

Pod koniec stycznia Polityka połączyła internetowe serwisy swoich tytułów popularnonaukowych - „Wiedzy i Życia” oraz „Świata Nauki” w Pulsar (Projektpulsar.pl). Odpowiadają za niego dziennikarze i redaktorzy naukowi „Politycy” Katarzyna Czarnecka i Karol Jałochowski. Poza kilkoma tekstami miesięcznie za darmo serwis będzie dostępny jedynie dla prenumeratorów (za 19,99 zł miesięcznie).

„Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” - liczba subskrypcji

Danych na temat sprzedaży cyfrowych wydań nie podaje „Wprost” (od prawie dwóch lat tytuł nie ma już edycji drukowanej). Liderem na tym polu jest natomiast na polskim rynku „Gazeta Wyborcza”, która pod koniec ub.r. miała ponad 280 tys. cyfrowych prenumeratorów. Na początku roku liczby podał również „Puls Biznesu” - za jego treści płaci ponad 22 tys. użytkowników.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa we wrześniu ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 93 149 egz., po wzroście rok do roku o 0,8 proc. Tytuł był liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii. Z początkiem stycznia br. cena ezgemplarzowa „Polityki” wzrosła z 8,50 do 9,90 zł.

Spółka Polityka, wydająca też dwutygodnik „Forum” (również podrożał z początkiem br.), w 2020 roku zanotowała spadek przychodów o 0,9 proc. do 36,96 mln zł i wyniku netto z 1,44 mln zł zysku do 679,7 tys. zł straty. Firma odpisała 3,54 mln zł umorzonych należności od Ruchu, jej przychody ze sprzedaży wydań cyfrowych poszły w górę o 71 proc.

Autor:jsx

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas