Prasa2014-07-09
7

„Polityka” i „W Sieci” przedstawiają się jako największe tygodniki opinii, „Wprost” jako najczęściej cytowany

W winiecie „Polityki” pojawiło się hasło „Najchętniej kupowany tygodnik opinii”, na okładce „Wprost” wprowadzono hasło „Najczęściej cytowany polski tygodnik”, natomiast „W Sieci” zmieniło swój slogan z „Odważny tygodnik młodej Polski” na „Największy konserwatywny tygodnik opinii w Polsce”.

Jako pierwsza hasło podkreślające jej pozycję rynkową wprowadziła do logo na okładce „Polityka”. Slogan „Najchętniej kupowany tygodnik opinii” pojawił się pod nazwą pisma w ostatnim numerze z lutego br. Potem tylko w jednym wydaniu zabrakło tego hasła, niezależnie od tego co było na okładce i jaką część nazwy przysłaniało.

>>> Przeglądaj wszystkie okładki „Polityki” w naszym dziale Jedynki

Ten slogan był podsumowaniem wyników sprzedaży tygodników opinii w 2013 roku, kiedy „Polityka” sprzedawała się średnio w 127 516 egz. i wyprzedził ją tylko „Gość Niedzielny” (141 990 egz.), który jednak ze względu na specyficzny model dystrybucji przykościelnej nie jest liderem w tradycyjnej sprzedaży kioskowo-prenumeratowej (zobacz szczegółowe dane wszystkich tygodników opinii).

W numerze z dostępnym od 26 lutego do 4 marca redakcja „Polityki” na całej stronie chwaliła się pozycją lidera i dziękowała za nią czytelnikom.


Pierwsze miejsce (nie licząc „Gościa Niedzielnego”) „Polityka” utrzymała w I kwartale br., gdy jej średnia sprzedaż ogółem wynosiła 120 964 egz., o 4,7 tys. więcej niż „Newsweeka” (zobacz szczegóły). Jednak w kwietniu „Newsweek” osiągnął lepszy wynik od „Polityki” - 144 269 egz. wobec 124 550 egz. (więcej na ten temat).

Tygodnik kierowany przez Tomasza Lisa w zeszłotygodniowym wydaniu na drugiej stronie pochwalił się kwietniowym wynikiem, zaznaczając, że w tamtym miesiącu ukazały się (z uwagi na Wielkanoc i krótszy tydzień przed majowym weekendem) jego trzy numery, podczas gdy „Polityka” miała pięć wydań.

>>> Przeglądaj wszystkie okładki „Newsweeka” w naszym dziale Jedynki

Na kolejnej podstronie analizujemy nowe slogany okładkowe „W Sieci” i „Wprost”

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas