Prasa2015-02-23
27

„Polityka” wyprzedziła „Newsweek”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (raport za 2014 rok)

W ub.r. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazła się „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w 2014 roku wyniosła 141 503 egz. W porównaniu do 2013 roku obniżyła się ona o 0,34 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 121 269 egz., czyli o 3,21 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten w sierpniu 2013 roku zdrożał z 5 zł do 5,90 zł.

Na trzecie miejsce z drugiego spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 118 610 egz., czyli o 6 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września 2013 roku podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 77 130 egz., po spadku o 18,15 proc. W pierwszych miesiącach 2013 roku „W Sieci” kosztowało 3,90 zł, potem jego cena wyniosła 5,90 zł.

Na piątym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 60 446 egz. uplasował się „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 30,21 proc. W marcu ub.r. tytuł zdrożał z 4,90 zł do 5,90 zł.

Szóstą lokatę zajął tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 58 226 egz. po spadku o 6,06 proc. Tytuł ten z 5 zł do 5,90 zł podrożał we wrześniu 2013 roku.

Oczko niżej znalazła się „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 22,4 proc. do 42 860 egz. Był to drugi największy spadek w zestawieniu.

Z kolei jedyny wzrost odnotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 3,26 proc. i wyniosła 18 039 egz.

 

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:tygodnik opinii, zkdp

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas