Najpopularniejszym kanałem muzycznym w zeszłym miesiącu było Polo TV, a na drugim miejscu znalazła się nowa stacja 8TV. Ogromny spadek udziału odnotowała Eska TV, która wypadła z miejsca 2. pod koniec stawki.
Udział naziemnego kanału Polo TV w listopadzie 2016 roku wyniósł 0,76 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 2,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.
Oczko niżej znalazła się 8TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym miesiącu wyniósł 0,36 proc. Jest to nowy kanał Grupy ZPR Media, który 28 września br. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV. Od tego dnia Eska TV dostępna jest w internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne. W listopadzie br. jej udział wyniósł zaledwie 0,01 proc. Dla porównania w listopadzie ub.r. kanał ten miał 0,44 proc. udziału, co oznacza spadek wynoszący aż 97,73 proc. - zdecydowanie największy w zestawieniu. Ponadto stacja ta spadła z miejsca 2. na dopiero 14.
Sumaryczny udział 8TV i Eski TV w zeszłym miesiącu wyniósł 0,37 proc., o 15,91 proc. mniej, niż samej Eski TV rok temu.
Podium uzupełnia należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej udział wyniósł 0,15 proc. (wzrost o 7,14 proc.).
Kolejną lokatę zajął kanał 4FunTV. Jego średni udział w listopadzie br. uplasował się na poziomie 0,13 proc. (bez zmian).
Telewizja | TVN24 wyprzedziło TVP Info, Telewizja Republika najbardziej w dół (rynek kanałów informacyjnych) |
Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Muzo.tv, której udział się podwoił do 0,02 proc. (kanał ten awansował z miejsca 14. na 13.).
Zobacz tabelęW grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w listopadzie br. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 0,82 proc., wyniósł 1,23 proc.
Na drugiej lokacie uplasowała się 8TV (0,63 proc. udziału), a ostatnie miejsce podium należało do 4FunTV (0,26 proc.; bez zmian).
Największym wzrostem (o 150 proc. do 0,05 proc.) też pochwalić się mógł kanał Muzo.tv, a najwięcej również i w tym ujęciu straciła Eska TV - jej wynik zmalał o 97,50 proc. do też 0,02 proc.
Zobacz tabelę