Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w listopadzie br. został TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News 2, a liderem spadków była Telewizja Republika.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w listopadzie br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,56 proc. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wynik ten się nie zmienił - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W listopadzie 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się o 21,61 proc. do 3,12 proc.
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,06 proc. udziału, po spadku o 13,11 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,91 proc. Jego strata w porównaniu do listopada 2015 roku wyniosła 11,65 proc.
Oczko niżej uplasował się TVN24 BiS z udziałem wynoszącym 0,37 proc. Jego wynik zmniejszył się o 2,63 proc.
Siódmą lokatę zajął Polsat News 2. Jego udział zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 7,14 proc. do 0,15 proc. udziału.
Na kolejnym miejscu znalazła się Telewizja Republika, która zanotowała z kolei największy spadek wśród wszystkich stacji newsowych - było to 28,57 proc. do 0,10 proc. udziału. Kanał ten przed rokiem był siódmy.
Największy udział (4,03 proc.) wśród grup kanałów newsowych w listopadzie br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 19,56 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zmniejszył się tylko o 0,25 proc. do 3,93 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w listopadzie 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 1,90 proc., po spadku o 23,39 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,06 proc. udziału, w dół o 41,44 proc.), a trzeci był Polsat News (0,72 proc.; - 25 proc.).
Tylko jedna stacja w tym ujęciu zanotowała wzrost oglądalności. Była to Superstacja, której średni miesięczny udział zwiększył się o 16,67 proc. do 0,07 proc.
Największy spadek, wynoszący 45,45 proc. do 0,06 proc., też odnotowała tutaj Telewizja Republika.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,16 proc. udziału, po spadku o 22,58 proc.
Zobacz tabelę