Telewizja2016-12-02
16

Polsat wyprzedził TVP1, TVN liderem w 16-49. Udany listopad TVP ABC i Czwórki

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w listopadzie br. wśród wszystkich widzów został Polsat, w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu uplasował się TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mecze piłki nożnej, seriale TVP oraz „Rolnik szuka żony”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem listopada 2015 roku zwiększył się o 3,43 proc. i wyniósł 11,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 16,46 proc. do 11,01 proc.

Podium uzupełnia TVN. Jej wynik w porównaniu do listopada 2015 roku wzrósł o 1,31 proc. do 10,86 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,57 proc. udziału; w dół o 3,27 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 44,14 proc. w listopadzie 2015 roku do 42,21 proc. w listopadzie 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z siódmej lokaty) uplasował się TV4, którego udział wyniósł 3,93 proc., po wzroście o 13,58 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,56 proc.; bez zmian), TVN7 (3,37 proc.; do góry o 3,37 proc.), TVP Info (3,12 proc.; - 21,61 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,11 proc.; + 4,36 proc.) i Puls 2 (1,78 proc.; + 17,88 proc. - największy w top 10).

Zobacz tabelę

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,73 proc., po wzroście o 6,68 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w listopadzie br. zwiększył się o 3,90 proc. do 13,31 proc. Dalej uplasowała się TVP2 (7,34 proc udziału; w dół o 3,93 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,02 proc.; - 22,09 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 5,04 pkt. proc. do 12,92 proc.).

Zobacz tabelę

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rumunia-Polska, który 11 listopada na antenie Polsatu oglądało 7,63 mln widzów, co przełożyło się na 46,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Drugie miejsce zajął obyczajowy serial TVP2 „M jak miłość”. Jego odcinek z 28 listopada br. śledziło średnio 6,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,82 proc.

Podium uzupełnia serial „Ranczo”, który 27 listopada br. na antenie Jedynki oglądało 6,11 mln widzów, co dało stacji 34,25 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się pokazany tuż po „Ranczu” kolejny odcinek reality-show „Rolnik szuka żony”. Produkcję tę w Jedynce śledziło 5,07 mln widzów (32,11 proc. udziału; emisja 6 listopada).

Pierwszą piątkę uzupełnia serial „Na dobre i na złe” TVP2 (4,96 mln widzów; 30,48 proc. udziału; emisja 30 listopada)

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu był „Teleexpress” TVP1, który 11 listopada obejrzało 4,21 mln widzów. Najpopularniejsze wydanie „Faktów” TVN zgromadziło 4,03 mln widzów (emisja 1 listopada). Z kolei 3,75 mln oglądających miały pokazane 6 listopada konkurencyjne „Wiadomości”.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek kolejnej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,30 mln widzów; emisja 4 listopada w TVN; 20. pozycja w zestawieniu).

W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, trzy - do Polsatu, a jedna - do TVN.

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas