Telewizja2017-01-10
12

Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu

W 2016 roku najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV, a na drugim miejscu zadebiutowała 8TV. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Udział naziemnego kanału Polo TV w 2016 roku wyniósł 0,83 proc. W porównaniu do poprzedniego roku spadł o 3,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.

Oczko niżej znalazła się 8TV, której średni udział w rynku telewizyjnym od pierwszego dnia nadawania do końca roku wyniósł 0,39 proc. Jest to nowy kanał Grupy ZPR Media, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.

Z drugiego na trzecie miejsce spadła Eska TV, która jest dostępna teraz tylko poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne oraz w internecie. Jej średni udział w rynku telewizyjnym w całym 2016 roku zmniejszył się o 31,37 proc. do 0,35 proc.

- Decyzja o rebrandingu była i jest słuszna. Wyjście spod mocnej i wyraziście określonej marki Eska TV pozwala nam na szersze dotarcie do widzów i rozwój programów niemuzycznych. Biznesowo daje nam to większy potencjał w budowaniu przychodów z kampanii spotowych, a także z branded contentu i lokowania produktu w produkcjach własnych, co do których mamy ustaloną strategię rozwoju - tak komentuje dla Wirtualnemedia.pl decyzję o rebrandingu Ewa Lampart, dyrektor zarządzająca 8TV. - Eska TV, po ustąpieniu miejsca na MUX-ie 8TV, z naturalnie mniejszym zasięgiem technicznym, pracuje nad rozbudową dystrybucji w stacjach kab-sat oraz w świecie cyfrowym, tworząc wspólny ekosystem, w którym odbiorca będzie dobrze sprofilowany, a treści dopasowane do jego potrzeb - podkreśla.

Czwarta była stacja Disco Polo Music (0,16 proc.; bez zmian), która wyprzedziła 4FunTV (0,15 proc.; w dół o 11,76 proc.).

Na 15. miejscu sklasyfikowana została stacja Nuta.tv HD, która nadaje od września 2015 roku, ale w panelu Nielsena znajduje się od jesieni ub.r. Jej średni udział w okresie od 1 września do 31 grudnia 2016 roku wyniósł 0,01 proc. Taki sam udział zanotował kanał Hip Hop TV, który ruszył w marcu ub.r., a jego oglądalność przez NAM mierzona jest od 1 października ub.r.

Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance, której wynik podwoił się do 0,06 proc. (kanał ten awansował z miejsca 10. na 8.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej od 16 do 49 lat w ub.r. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału wyniósł 1,34 proc. (bez zmian w porównaniu do 2015 roku). Na drugiej lokacie uplasowała się 8TV (0,67 proc. udziału), która na ostatnie miejsce podium zepchnęła Eskę TV (0,65 proc.; - 29,35 proc.). Największym wzrostem (o 83,33 proc. do 0,11 proc.) pochwalić się mogła również stacja 4Fun Hits & Dance. Na przeciwnym biegunie też tutaj był kanał TO!TV - jego wynik zmalał tutaj o 40 proc. do 0,03 proc.

Zobacz tabelę

W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów muzycznych w obu grupach wiekowych również było Polo TV. W 4+ jego udział zmniejszył się o 8,82 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 5,06 proc. do 1,50 proc.

Drugie miejsce w obu grupach w tym ujęciu zajęła stacja 8TV (udziały na poziomie odpowiednio 0,40 proc. i 0,69 proc.).

Sumaryczny udział 8TV i Eski TV w zeszłym miesiącu wyniósł 0,43 proc. w 4+, podczas gdy w grudniu 2015 roku sama Eska TV miała 0,46 proc. (w 16-49 obie stacje w grudniu ub.r. miały 0,74 proc. udziału, wobec 0,84 proc. samej Eski rok wcześniej).

- Zupełnie naturalnym zjawiskiem są modyfikacje wyników oglądalności po zmianach programowych. Nie wszyscy widzowie, którzy do tej pory oglądali Eskę TV byli ciekawi nowej oferty. Odeszła spora grupa osób w wieku 13-19 lat, przybyło widzów w wieku 20-49. Jest to jednak zgodne z założoną strategią. Musimy pracować nad dalszym pozyskiwaniem widzów starszych w stosunku do widzów Eski TV - mówi Barbara Wiśniewska-Grzesiak, dyrektor programowa 8TV. - W dalszym ciągu będziemy uważnie śledzić wyniki oglądalności, żeby dopasować ofertę tak programową, jaki i muzyczną do oczekiwań nowych widzów - dodaje.

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:Polo TV, kanał muzyczny

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas