Telewizja2017-01-05
34

TVN24 wyprzedził TVP Info w 2016 roku (rynek kanałów tematycznych)

W 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem w czołówce pochwalić się mogło TVP ABC, a najwięcej straciło TVP3 - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,81 proc., po wzroście w porównaniu do poprzedniego roku o 18,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,26 proc., po spadku o 7,12 proc. - największym w czołowej dziesiątce zestawienia.

W styczniu ub.r. nowym szefem TVP Info został Grzegorz Adamczyk, który w lipcu ub.r. został zastąpiony przez Piotra Lichotę.

Podium uzupełnia stacja TTV. Jej udział zwiększył się o 10,34 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,60 proc.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,48 proc., po wzroście o 5,71 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja Polsat News, który awansował z 6. lokaty (1,11 proc.; wzrost o 2,78 proc.).

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: TVP Rozrywka (1,09 proc.; spadek o 4,39 proc.), Stopklatka TV (1 proc.; wzrost o 13,64 proc.), TVP3 (0,97 proc.; w dół o 7,62 proc. - największy w top 10), TVP ABC (0,92 proc.; + 31,43 proc. - największy wzrost w top 10) i Polo TV (0,83 proc.; - 3,49 proc.).

Zobacz tabelę

W grudniu 2016 roku z drugiego na pierwsze miejsce też awansował TVN24, którego udział w porównaniu do grudnia 2015 roku zwiększył się tutaj o 18,18 proc. i wyniósł 4,29 proc.

Na drugą lokatę spadło TVP Info  (3,63 proc.; w dół o 3,71 proc.), a podium uzupełnia TTV (1,58 proc.; do góry o 6,04 proc.).

Największym wzrostem w czołowej dziesiątce tego rankingu, wynoszącym 36 proc. do 1,02 proc., też pochwalić się mogło TVP ABC.
Również w tym ujęciu najwięcej straciło TVP3 - było to 16,67 proc. do 0,90 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(34)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas