Telewizja 2016-05-02
53

Polsat i TVN liderami tygodnia. Przewaga „Faktów” nad „Wiadomościami” wzrosła do 600 tys. widzów

W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującego Polsatu w okresie od 25 kwietnia do 1 maja 2016 roku zmniejszył się o 0,27 pkt. proc. do 11,42 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,59 pkt. proc. i wyniósł 10,93 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Wynik tej stacji to 9,95 proc., po wzroście o 0,37 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,45 proc.; do góry o 0,43 pkt. proc.).

Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,86 proc.; do góry o 0,08 pkt. proc.), TV4 (3,50 proc.; bez zmian), TV Puls (3,33 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TVP Info (3,04 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TVP Seriale (1,57 proc.; + 0,20 pkt. proc.), Polsat News (1,03 proc.; + 0,10 pkt. proc.) i Stopklatka TV (1,02 proc.; + 0,21 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zmniejszyła udział o 0,63 pkt. proc. do 13,20 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,84 proc., po utracie udziału o 0,31 pkt. proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 8,25 proc., po wzroście o 0,62 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (do góry o 0,05 pkt. proc. do 6,14 proc.).

Zobacz tabelę

Autor: mk

Więcej informacji: podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE (53) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas