Telewizja2017-12-28
12

Polsat liderem. „Kevin sam w Nowym Jorku” wygrał z „M jak miłość” w 16-49

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”, a na drugim miejscu znalazł się film „Kevin sam w Nowym Jorku”. Kultowa produkcja była już jednak zdecydowanym liderem wśród hitów w grupie komercyjnej 16-49. Wśród stacji liderem w obu grupach był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 18 do 24 grudnia 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,93 mln widzów, co przełożyło się na 38,23 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był kultowy film „Kevin sam w Nowym Jorku” pokazany przez Polsat w Wigilię. Śledziło go 4,40 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 32,14 proc.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 20 grudnia miał 3,74 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,48 proc.

Oczko niżej znalazły się kulisy „M jak Miłość”. Produkcję tę dwa dni wcześniej śledziło 3,50 mln widzów (24,75 proc. udziału).

Na kolejnej pozycji znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”, który w poniedziałkowy wieczór w TVP2 śledziło 3,44 mln widzów (22,21 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 19 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 3,26 mln widzów (23,22 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 na głównej antenie zgromadziły 2,49 mln widzów (emisja w Wigilię; 13. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym były „Wydarzenia”, które tego samego dnia w Polsacie miały 2,45 mln widzów (15. pozycja). Czwarty był „Teleexpress” telewizyjnej Jedynki - serwis ten we wtorek w tej stacji śledziło 2,38 mln osób (16. lokata wśród hitów).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był film „Kevin sam w Nowym Jorku”, który miał 2,24 mln osób, co dało Polsatowi 39,47 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „M jak miłość” (1,84 mln widzów; 31,33 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy tego serialu (1,24 mln widzów; 21,83 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,59 pkt. proc. do 11,35 proc.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,27 proc., po spadku o 0,28 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,47 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,62 pkt. proc.

Taki sam udział zanotowała siostrzana Dwójka (stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,04 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,83 proc. do 37,56 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVP Info. Jego średni udział wyniósł 4,12 proc. (spadek o 0,29 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się konkurencyjna stacja newsowa TVN24 (w dół o 0,06 pkt. proc. do 4,09 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera również zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,64 pkt. proc. do 13,02 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,31 proc. (w dół o 0,82 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,05 pkt. proc. do 6,85 proc.) i Jedynka (- 0,69 pkt. proc. do 5,04 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (do góry o 0,78 pkt. proc. do 12,53 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas