Telewizja2014-08-06
4

Polsat liderem naziemnej telewizji cyfrowej. TVP 1, TVP 2 i Polsat Sport News z największymi spadkami

W lipcu br. wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Największy spadek zanotował Polsat Sport News, z kolei na przeciwnym biegunie znalazła się TVP Kultura.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w lipcu 2014 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową pierwsze miejsce zajął Polsat, który w analogicznym okresie ub.r. był drugi - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2013 roku zmniejszył się jednak o 2,02 proc. i wyniósł 14,54 proc.

>>> „Wielka czwórka” z najniższym udziałem w historii - poniżej 40 proc. Mecze MŚ w Brazylii hitami lipca

Z kolei na drugie miejsca spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,17 proc., po spadku w skali roku o 21,93 proc. Ostatnią pozycję podium zajął TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,31 proc. i wyniósł 10,82 proc. Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział zmalał o 19,80 proc. do 8,67 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się stacja TVP Info, która w lipcu br. miała 7,67 proc. udziału (rok wcześniej było to 7,79 proc.).

Największy spadek udziału w rankingu odnotował Polsat Sport News, który spadł z miejsca 15. na 23. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 38,53 proc. do 0,67 proc.

Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 19,51 proc., pochwalić się mogła TVP Kultura, która jednak spadła z pozycji 19. na 22. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,98 proc.

Warty odnotowania jest również wzrost Puls 2 - o 17,02 proc. do 4,95 proc. udziału (ósma lokata w rankingu).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,54 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 5,92 proc.

Drugie miejsce należało do TVN, którego udział wzrósł o 0,84 proc. do 12,05 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,63 proc., po spadku w skali roku o 13,14 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (8 proc.; w dół o 14,80 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 18,60 proc. do 6,17 proc. Oczko niżej znalazł się siostrzany kanał Puls 2, który rok wcześniej był siódmy (5,20 proc. udziału; do góry o 7,88 proc.).

Największym wzrostem w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TTV, której udział poszedł do góry o 14,64 proc. do 3,68 proc. Z kolei największy spadek (o 39,77 proc. do 0,53 proc.) również i tutaj odnotował Polsat Sport News.

Zobacz tabelę


Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas