Telewizja2015-05-05
7

Polsat liderem. Udział „wielkiej czwórki” spadł do 44,77 proc.

W kwietniu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat, a najwięcej spośród głównych stacji stracił TVN. Ranking top 20 najchętniej oglądanych programów zdominowały pozycje TVP1 i TVP2 z serialami na czele.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2015 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału względem kwietnia 2014 roku zmniejszył się o 1,34 proc. i wyniósł 12,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,18 proc. do 12,12 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do kwietnia ub.r. zmalał o 8,91 proc. do 11,15 proc.

Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,02 proc.; w dół o 5,55 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,83 proc. w kwietniu 2014 roku do 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,57 proc., po wzroście o 0,85 proc. Natomiast plasujący się oczko niżej kanał TV4 zanotował wzrost wyniku o 24,81 proc. do 3,22 proc.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera również zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 14,15 proc., po spadku o 1,26 proc. Większy spadek odnotował, zajmujący drugą pozycję, TVN. Jego wynik zmniejszył się o 8,79 proc. do 12,77 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,14 proc udziału; spadek o 6,22 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,01 proc., do góry o 0,75 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 2,44 proc. do 3,78 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas