Telewizja2017-02-21
12

Polsat liderem w grupie 4+ i 16-59, a TVN w 16-49. Hitami seriale TVP2

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a na podium uplasowały się jeszcze „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji nowym liderem w 4+ został Polsat, a w 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 13 do 19 lutego 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,35 mln widzów, co przełożyło się na 38,43 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”, który dwa dni później na antenie Dwójki oglądało 4,08 mln widzów, co dało stacji 25,23 proc. udziału.

Podium uzupełnia codzienny serial „Barwy szczęścia”, którego odcinek pokazany 13 lutego br. w Dwójce śledziło średnio 3,84 mln osób (23,02 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 13 lutego obejrzało 3,70 mln widzów (4. lokata w zestawieniu). Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,55 mln widzów (emisja 19 lutego; 6. lokata). 3,23 mln oglądających miał pokazany dwa dni wcześniej „Teleexpress” (8. lokata).

Czołową piątkę uzupełniają kulisy „M jak miłość”, które 13 lutego na antenie Dwójki oglądało 3,56 mln widzów, co dało stacji 23,48 proc. udziału.

Na 7. pozycji sklasyfikowany został mecz Ligi Europejskiej Legia Warszawa-Ajax Amsterdam. Transmisja w TVP1 zgromadziła średnio 3,27 mln widzów (23,51 proc. udziału).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,17 mln osób (33,06 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,45 mln widzów; 25,82 proc. udziału), a podium uzupełnia mecz „Na dobre i na złe” (1,41 mln widzów; 24,40 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze seriale: „Na dobre i na złe”  (1,34 mln; 20,69 proc.) i pierwszy odcinek „Belle Epoque” (1,34 mln; 22,90 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,03 pkt. proc. do 10,90 proc. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,52 proc., po wzroście 1,25 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1, która tydzień wcześniej była liderem. Udział tej stacji wyniósł 10,37 proc. (spadek o 0,73 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,36 proc. (do góry o 0,01 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,65 proc. do 40,15 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego (3,85 proc.; do góry o 0,16 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Stacja ta zwiększyła swój udział o 1,56 pkt. proc. do 13,60 proc. Z kolei wynik Polsatu uplasował się na poziomie 12,72 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,04 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,29 pkt. proc. do 7,15 proc.) i Jedynka (- 0,66 pkt. proc. do 6,71 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 liderem oglądalności był Polsat (w dół o 0,09 pkt. proc. do 12,48 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas