Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2015 roku były o 6 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W maju 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,15 mln spotów reklamowych, o 12,59 proc. więcej, niż w maju ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,34 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 328,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,63 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,67 proc. do 279,78 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (121,90 mln zł; spadek o 34,48 proc.) i TVP2 (113,69 mln zł; w dół o 30,17 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 61,96 mln zł i wzrostem o 22,77 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 390,60 proc. do 39,12 mln zł.
Zobacz tabelęW maju 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 137,34 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 130,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,35 mln zł; do góry o 31,66 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (52,73 mln zł; + 26,42 proc.).
Zobacz tabelęPrezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.