Reklama2015-12-04
0

Polsat na czele wpływów w listopadzie, Aflofarm najwięcej wydał na reklamę telewizyjną

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2015 roku były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W listopadzie 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,06 mln spotów reklamowych, o 5,43 proc. więcej, niż w listopadzie 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,47 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 401,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,27 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 5,81 proc. do 334,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (163,15 mln zł; spadek o 15,54 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (118,29 mln zł; w dół o 29,22 proc.).

Za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 65,04 mln zł i wzrostem o 58,66 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 78,19 proc. do 28,48 mln zł.

Zobacz tabelę

W listopadzie 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 113,40 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (62,66 mln zł; w dół o 16,17 proc.) i Polkomtel (52,97 mln zł; do góry o 58,65 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:pr

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas