W I półroczu br. na pozycji lidera oglądalności wśród widzów w wieku od 4 do 9 lat uplasował się Polsat, a na podium znalazły się jeszcze: TVN i Nickelodeon. Dopiero pod koniec pierwszej dziesiątki znalazły się: TVP1 i TVP2 - top 40 stacji w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grupie wiekowej od 4 do 9 lat w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2015 roku zajął Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu rok wcześniej zmalał o 7,72 proc. i wyniósł 9,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 3,13 proc. do 7,73 proc.
Na podium znalazł się jeszcze Nickelodeon. Stacja ta zanotowała wzrost udziału o 32,20 proc. do 6,98 proc. Z trzynastej na czwartą lokatę awansowała stacja TVP ABC, której udział wyniósł 6,39 proc. Zwiększył się on najbardziej w pierwszej dziesiątce zestawienia, bowiem o 131,52 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał Puls 2, który przed rokiem był ósmy. Jego udział poszedł do góry o 23,80 proc. do 5,41 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze takie stacje, jak: Disney Junior (5,38 proc. udziału; wzrost o 26 proc.), Cartoon Network (5,09 proc. udziału; do góry o 3,88 proc.), TVP1 (3,93 proc. udziału; - 6,65 proc.), TVP2 (3,80 proc. udziału; - 0,78 proc.) oraz MiniMini+ (3,61 proc. udziału; spadek o 32,40 proc. - największy w top 10).
Reasumując, w top 10 znalazło się aż 5 stacji z segmentu kanałów dziecięcych oraz jedna stacja (Puls 2), która emituje bardzo dużo programów skierowanych do najmłodszych widzów.
Zobacz tabelę