Reklama2015-03-05
3

Polsat najwięcej zarabia z reklam, Aflofarm na czele wydatków

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2015 roku były wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.

W lutym 2015 roku  polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,84 mln spotów reklamowych, o 13,71 proc. więcej, niż w lutym ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,37 mld zł, co oznacza wzrost o 4,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 214,35 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,12 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy poszły do góry o 2,55 proc. do 175,17 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (83,02 mln zł; spadek o 32,32 proc.) i TVP2 (72,22 mln zł; w dół o 31,33 proc.). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom wyższe wpływy, niż zazwyczaj.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 38,64 mln zł i wzrostem o 51,09 proc. W lutym ub.r. stacja ta zajmowała miejsce dziesiąte.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał TV6 - było to 69,52 proc. do 16,42 mln zł.

Zobacz tabelę

W lutym 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 156,47 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 44,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (51,75 mln zł; do góry o 18,37 proc.) i Unilever (31,05 mln zł; + 40,36 proc.).

Zobacz tabelę

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:mk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas