W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej awansował Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 23 do 29 maja 2016 roku zwiększył się o 0,96 pkt. proc. do 11,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie jednak zmalał o 0,06 pkt. proc. i wyniósł 9,73 proc.
Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był liderem. Wynik tej stacji to 9,67 proc., po spadku o 1,30 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc.; w dół o 0,11 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,76 proc. do 40,25 proc.
Zobacz tabelęPolsat z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował również w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych). Stacja ta zwiększyła udział o 0,38 pkt. proc. do 13,92 proc. Na drugą lokatę spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 11,54 proc., po spadku o 2,04 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,22 proc. (w dół o 0,84 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (do góry 0,32 pkt. proc. do 6,36 proc.).
- 1
- 2