Telewizja2018-01-16
18

Polsat nowym liderem, duży spadek TVP1. „Wydarzenia” wyżej niż „Wiadomości”

Barbara Kurdej-Szatan i Andrzej Młynarczyk; fot. MTL MaxfilmBarbara Kurdej-Szatan i Andrzej Młynarczyk; fot. MTL Maxfilm

Zdecydowanie największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się transmisja PŚ w lotach i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji nowym liderem został Polsat, a duży spadek odnotowała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 8 do 14 stycznia 2018 roku, ponownie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,03 mln widzów, co przełożyło się na 37,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z sobotniego konkursu PŚ w lotach narciarskich w Bad Mitterndorf. Zawody te śledziło średnio 4,04 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 34,38 proc. udziału.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę 9 stycznia śledziło 3,83 mln widzów (23,97 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 9 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 3,71 mln widzów (25,47 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 na głównej antenie zgromadził 2,94 mln widzów (emisja 14 stycznia; 9. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym były „Wydarzenia”, które trzy dni wcześniej w Polsacie miały 2,66 mln widzów (14. pozycja).

Gorzej od serwisu Polsatu wypadły „Wiadomości”. Topowe wydanie czołowego dziennika TVP1 w minionym tygodniu na antenie tej stacji śledziło 2,63 mln osób (14 stycznia; 15. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,01 mln osób, co dało Dwójce 32,59 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do relacji TVN tzw. światełka do nieba z 26. Finału WOŚP  (1,33 mln widzów; 20,65 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (również 1,33 mln widzów; 22,06 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,71 pkt. proc. do 10,90 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,46 proc., po spadku o 2,97 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,43 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,47 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,61 pkt. proc. do 8,60 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,57 proc. do 38,39 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 4,14 proc. (wzrost o 0,21 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,94 pkt. proc. do 12,41 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 12,12 proc. (jednak do góry o 0,53 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,64 pkt. proc. do 7,66 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 3,06 pkt. proc. do 5,89 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 1,02 pkt. proc. do 12,22 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas