Telewizja2017-11-28
10

Polsat liderem w grupie 4+, TVN - 16-49. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia

Marta Manowska, fot. TVPMarta Manowska, fot. TVP

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły takie programy jak: „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” i „Na dobre i na złe”. Wśród stacji nowym liderem w grupie 4+ został Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 20 do 26 listopada 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,11 mln widzów, co przełożyło się na 38,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, którego finałowy odcinek w zeszłą niedzielę na antenie Jedynki oglądało 4,55 mln widzów, co dało stacji 28,03 proc. udziału. Jest to najwyższa widownia tego programu w jesiennym sezonie.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 22 listopada miał 4,19 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,21 proc.

Czwarte miejsce zajęła transmisja z indywidualnego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Kuusamo. Zawody te śledziło średnio 4,11 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 32,05 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 25 listopada na antenie tej stacji (w przerwie konkursu skoków) obejrzało 3,93 mln widzów (31,12 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,64 mln widzów (emisja dzień później; 7. pozycja). 3,17 mln oglądających miały pokazane również tego samego dnia konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (12. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,15 mln osób, co dało Dwójce 33,64 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do reality-show „Rolnik szuka żony”  (1,64 mln widzów; 24,01 proc. udziału), a podium uzupełniają  „Fakty” (1,40 mln widzów; 24,34 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Kuchenne rewolucje” (1,36 mln; 24,90 proc.) i „Na dobre i na złe” (1,30 mln; 20,04 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,35 pkt. proc. do 10,85 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.

Na drugą lokatę spadł TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,81 proc., po spadku o 0,51 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca drugiego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 10,01 proc., po spadku względem poprzedniego o 1,03 pkt. proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,74 proc. (do góry o 0,47 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,13 proc. do 40,41 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,58 proc. (bez zmian).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,52 pkt. proc. do 13,35 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,90 proc. (do góry o 0,14 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,40 pkt. proc. do 7,37 proc.) i Jedynka (- 1,03 pkt. proc. do 6,91 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (w dół o 0,43 pkt. proc. do 12,20 proc.);

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas