Telewizja2016-06-02
33

Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.

W maju br. najchętniej oglądaną stacją w naszym kraju był Polsat. Z miejsca pierwszego na trzecie spadła TVP1, która w grupie komercyjnej przegrała także z TVP2. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak zmalał o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc. Jednocześnie była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,55 proc. w maju 2015 roku do 40,93 proc. w maju 2016 roku.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/jacek-kurski-dalej-krytykuje-skrajny-nieprofesjonalizm-nielsena-jesli-nie-dostaniemy-kodow-pocztowych-wyciagniemy-wnioski ##

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 9,87 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 18,75 proc.), TVN7 (3,10 proc.; - 3,73 proc.), TVP Info (3,09 proc.; - 16,94 proc.) i Puls 2 (1,92 proc.; + 33,33 proc.).

Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogła stacja TV6, która zajęła miejsce dwunaste. Jej wynik zwiększył się o 41,82 proc. do 1,56 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/polsat-nowym-liderem-duzy-spadek-tvn-wiadomosci-przed-faktami ##

Zobacz tabelę

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., w dół o 27,84 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Największym wzrostem w czołowej dwudziestce pochwalić się mógł Discovery Channel - jego wynik poszedł do góry o 38,46 proc. do 0,90 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/telewizja-polska-z-36-6-mln-zl-straty-w-ub-r-poprzednie-zarzady-bez-absolutorium-braun-to-wina-obecnych-wladz ##

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(33)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas