Telewizja2016-12-05
24

Polsat nowym liderem, rekord Czwórki. 4,55 mln widzów PŚ w skokach narciarskich

Największymi telewizyjnymi hitami zeszłego tygodnia były seriale TVP, „Teleexpress” i Puchar Świata w skokach narciarskich. Wśród stacji nowym liderem oglądalności został Polsat, a rekordowy wynik zanotowała Czwórka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Polskie stacje telewizyjne już zakończyły emisję większości ramówkowych programów i seriali, które miały premierowe odcinki w jesiennych ramówkach. Nie ma już chociażby „Rancza”, reality-show „Rolnik szuka żony”, „Ojca Mateusza”, „Mam talent!” i „Tańca z gwiazdami” - formatów, które co tydzień znajdowały się w rankingach najchętniej oglądanych programów. Nie oznacza to jednak, że brakuje programów, które gromadzą kilkumilionowe widownie.

W zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 28 listopada do 4 grudnia 2016 roku, zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 28 listopada oglądało 6,45 mln widzów, co przełożyło się na 38,82 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Premierowe odcinki tego serialu pokazywane są nie tylko jesienią i wiosną, ale również zimą.

Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”, który 30 listopada na antenie Dwójki oglądało 4,96 mln widzów, co dało stacji 30,48 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 3 grudnia obejrzało 4,68 mln widzów. Była to trzecia najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.

Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,62 mln widzów (emisja 4 grudnia; 8. pozycja). 3,53 mln oglądających miały pokazane tego samego dnia konkurencyjne „Fakty” TVN (10. pozycja).

Wśród hitów tygodnia na 4. pozycji znalazła się transmisja PŚ w skokach narciarskich. Niedzielny konkurs indywidualny śledziło średnio 4,55 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 33,52 proc. udziału.

11. miejsce zajął pierwszy odcinek 5. edycji serialu „Blondynka”, który pokazywany jest w TVP1 w byłym paśmie „Rancza” . Jego średnia widownia wyniosła 3,10 mln osób, a udział - 17,78 proc.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek „MasterChefa” (3,08 mln widzów; emisja 4 grudnia w TVN; 12. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,12 mln osób (32,57 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”  (1,69 mln widzów; 26,43 proc. udziału), a podium uzupełnia „MasterChef” pokazany w TVN (1,60 mln widzów; 22,07 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze PŚ w skokach (1,53 mln; 28,89 proc.) oraz dziennik „Fakty” (1,47 mln; 22,26 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,40 pkt. proc. do 11,46 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 0,60 pkt. proc. do 11,07 proc.

Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był wiceliderem. Udział tej stacji wyniósł 10,64 proc., po spadku o 0,77 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,55 proc. (w dół o 0,07 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 42,76 proc. do 41,72 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (4,50 proc.; do góry o 0,52 pkt. proc.). Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, to najwyższy średni tygodniowy udział tej stacji od 2010 roku. Stacja ta w zeszłym tygodniu pokazywała ostatnie odcinki swoich hitowych seriali „Policjantki i policjanci” oraz „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”. Ta pierwsza produkcja w zeszłym tygodniu gromadziła średnio od 2,24 do 2,36 mln widzów, a ta druga - około 1,5 mln osób.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,86 pkt. proc. do 13,57 proc. Drugą lokatę zajął Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,71 proc., po spadku udziału o 0,20 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (w dół o 0,24 pkt. proc. do 7,28 proc.) i Dwójka (- 0,12 pkt. proc. do 7,05 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 także liderem oglądalności został Polsat (do góry o 0,06 pkt. proc. do 12,42 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 0,76 pkt. proc. do 12,39 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas