Telewizja2017-12-19
3

Polsat nowym liderem w 16-49. „M jak miłość” „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale Dwójki: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”, a tuż za podium uplasowały się transmisja PŚ w skokach i „Teleexpress”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 11 do 17 grudnia 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 5,98 mln widzów, co przełożyło się na 37,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 13 grudnia miał 4,02 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,30 proc.

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę dzień wcześniej śledziło 3,71 mln widzów (23,23 proc. udziału).

Tuż za podium znalazła się transmisja z niedzielnego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Engelbergu. Zawody te śledziło średnio 3,68 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 29,97 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 16 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 3,51 mln widzów (29,65 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,34 mln widzów (emisja 11 grudnia; 7. pozycja). 2,88 mln oglądających miały pokazane 17 grudnia konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (12. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2 mln osób, co dało Dwójce 32,21 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe” (1,29 mln widzów; 22,78 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (1,29 mln widzów; 22,07 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,48 pkt. proc. do 10,76 proc.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,55 proc., po spadku o 0,66 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,09 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,56 pkt. proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,43 proc. (w dół o 0,36 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 38,93 proc. do 37,83 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVP Info. Jego średni udział wyniósł 4,41 proc. (spadek o 0,11 pkt. proc.). Z siódmego na szóste miejsce awansowała konkurencyjna stacja newsowa TVN24 (do góry o 0,10 pkt. proc. do 4,15 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,32 pkt. proc. do 12,38 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 12,13 proc. (w dół o 1,05 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,48 pkt. proc. do 6,80 proc.) i Jedynka (- 0,56 pkt. proc. do 5,73 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (do góry o 0,24 pkt. proc. do 11,75 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 0,90 pkt. proc. do 10,94 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas