Telewizja2016-12-09
33

Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w listopadzie br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej straciło TVP Info.

W zeszłym miesiącu wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2015 roku zwiększył się o 6,65 proc. i wyniósł 15,07 proc.

Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,06 proc., po spadku o 11,07 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,22 proc. i wyniósł 10,59 proc.

Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział wzrósł o 0,30 proc. do 10,12 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał najbardziej w zestawieniu - o 22,55 proc. do 5,70 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV4 (do góry o 7,69 proc. do 5,04 proc.).

Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls był siódmy, a jego udział w rynku zwiększył się o 2,86 proc. do 4,67 proc. Z kolei dwa oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 6,25 proc. do 3,91 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 68,71 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,75 proc.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,01 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,16 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,39 proc. do 12,72 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,57 proc., wzrost o 3,38 proc.), która wyprzedziła TVP1 (8,38 proc.; w dół o 13,43 proc.).

Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,07 proc.; wzrost udziału o 1 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 79,03 proc. do 3,33 proc. Najwięcej w tym ujęciu też straciło TVP Info - było to 46,37 proc. do 1,92 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(33)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas