Telewizja 2015-10-19
1

Polsat nowym liderem w prime-time, duży wzrost TV4 i TVN24 (top 30 stacji)

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w prime-time został Polsat. Drugie miejsce ex aequo zajęły: TVN i TVP2, a TVP Info dogania TVN24 - top 30 stacji w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 1 września do 15 października 2015 roku nowym liderem rynku telewizyjnego, wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00), został Polsat. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 14,23 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się on o 1,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W okresie od 1 września do 15 października 2014 roku stacja ta była druga.

Na drugą pozycję spadł TVN, której udział w analizowanym okresie zmalał o 9,91 proc. do 13,28 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce rankingu.

Ex aequo na drugim miejscu znalazła się TVP2, która przed rokiem była trzecia. Jej średni dobowy wynik jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 13,28 proc.

Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP1, której udział wyniósł 12,96 proc. Wzrósł on o 2,45 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w okresie od 1 września do 15 października br. wyniósł 53,75 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 55,20 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kanał TV4, który awansował z miejsca siódmego. Jego udział zwiększył się o 44,16 proc. do 3,95 proc. - najbardziej w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,11 proc.; spadek o 5,47 proc.), TVN7 (2,96 proc.; do góry o 2,78 proc.), TVN24 (2,24 proc.; + 38,27 proc.), TVP Info (2,11 proc.; + 27,88 proc.) i Puls 2 (1,42 proc.; + 25,66 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,06 proc. do 16,35 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 9,55 proc. do 14,87 proc. - najbardziej w top 10.

Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 11,41 proc., po wzroście o 4,39 proc. Zaś czwarta lokata przypadła Jedynce (do góry o 3,29 proc. do 9,73 proc.).

Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu pochwalić się mógł kanał TVN24, którego średni udział zwiększył się o 34 proc. do 1,34 proc. Zajął on miejsce 10.

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas